Annons:
Etiketterreceptråkostrawfood
Läst 6319 ggr
[TrevorS]
10/14/10, 4:43 AM

Pannkakor RAWFOOD

Ingredienser:
1 banan
2 msk kokosnötskött eller kokosflingor
kanel

Gör så här:
Mosa bananen med en gaffel i en skål till en fin massa utan klumpar. Tillsätt kokosnötsköttet (av en färsk kokosnöt) eller flingorna och blanda väl, häll i kanel efter smak och rör runt.

Platta ut till tunna pankakor på bakplåtspapper

Låt dem stå i direkt soljus i ca 1 timme, vänd dem om och låt de stå i direkt soljus i 1 timme till. Har man en dehydrator kan man köra dem i den, eller lägga i skåpet ovanför kylen eller i vanlig ugn utan värme, men det tar betydligt längre tid att torka dem. De ska inte torka helt, de ska gå att äta också.

Man kan även göra dem på kvällen så har man dem klara på morgonen till frukost.

Annons:
[TrevorS]
10/14/10, 4:45 AM
#1

Ett tips är att mixa kokosflingorna till pulver i matberedare eller bönmalare eller mjölare om man inte tycker om konsistensen.

Kokosnötsköttet ska komma från en färsk kokosnöt, använda fettet från kokosmjölken fungerar inte så bra.

Ians
10/14/10, 12:35 PM
#2

Vad du är duktig…med alla dina recept! Skrattande skall även pröva dessa pannkakor.

[TrevorS]
10/14/10, 12:54 PM
#3

De är väldigt lätta, nu kommer jag inte ihåg men har för mig att det inte är över 40 grader de ska komma över, kokas, stekas m.m. Man kan värma upp ugnen till udner 40 grader och ha en liten sked mellan så dörren är lite öppen så går det betydligt fortare.

Spännande med Rawfood. Kanske något som är för mig, det var nästan lite roligt även om det tar väldigt lång tid för att göra vissa produkter. Ännu en ny värld öppen för mig.

Upp till toppen
Annons: