Annons:
Etiketterreceptpåläggövrigt
Läst 4435 ggr
[TrevorS]
9/25/10, 6:05 PM

kaviar

hittade recept på kaviar här men vad är kkp?

http://hos.sandnet.se/b-a.lonn/mat/allergikerrecept.htm

Annons:
[TrevorS]
9/25/10, 6:07 PM
#1

Skrev om receptet för att kunna publicera det här, men fortfarande osäker på kkp? kopp, dl, msk?

2 kkp vatten

Ians
9/25/10, 6:15 PM
#2

Kaffe kopp! ca 1.5 dl tror jag att det motsvarar

[TrevorS]
9/25/10, 7:01 PM
#3

Ja det kan det vara. Får ta och testa. Skrattande

DesK
9/25/10, 10:22 PM
#4

kkp är kaffekopp och det är cirka 1,5 deciliter precis som Ians säger. Jag har gjort en artikel om olika måttenheter, ni får gärna kopiera den hit.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
9/25/10, 10:25 PM
#5

#4. Jag har recept i cup, men kunde inte räkna ut kkp. Rätt logiskt när du väl säger det. Men när man inte stöter på det vanligtvis så blir man lätt förvirrad.

Likadant att en kompis misslyckades med massor av bakverk från en bok hon fick, hon sa att alla veganska kakor var superäckliga men mina var goda. Visade sig att hon körde tsk, msk och g som vanligt (mjölet var i g) så hon använde cup samma som dl, med andra ord mycket mjöl och lite vätska, jag förstår att det inte gick bra eller blev gott.Tungan ute

DesK
9/25/10, 10:29 PM
#6

Ja det blir ju helgalet, vad som är ännu mer förvirrande är att engelska och amerikanska mått, även om de heter likadant inte alltid är lika Förvånad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[TrevorS]
9/25/10, 10:31 PM
#7

#6. Jo tyvärr, hade ett så bra program tidigare jag skrev in alla recept jag var intresserad av så konventerade det programet allt åt mig precis som jag ville ha det. Jag var helnöjd, så uppdaterade jag datorn och så fungerar inte programmet till mitt nya operativsystem.

DesK
9/25/10, 10:34 PM
#8

Sånt har jag också råkat ut för, trist men det är i alla fall kul med nytt fräscht operativsystem Flört Ta du min sammanställning och sen kan vi hjälpas åt att fylla på den efter hand.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
9/25/10, 10:37 PM
#9

#8. Har du inte postat den här redan? Förvånad Eller så är jag nog lite förvirrad. Obestämd

Är det okey om jag lägger till dig som artikelförfattare så kan du publicera den här? Känns bättre än att jag "lånar" av dig. Glad

DesK
9/25/10, 10:40 PM
#10

Hum vet inte, men jag är ju lite virrig och senil Skäms Javisst gör så du Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
9/25/10, 10:51 PM
#11

#10. Sådärja är det klart. Skrattande Bara att posta

DesK
9/25/10, 11:05 PM
#12

Postad! Hoppas det blev rätt grupp, annars får du flytta den Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
9/25/10, 11:13 PM
#13

#12. Jag kör oftast med information då det mesta är information så det passar perfekt. Skrattande

Annons:
[TrevorS]
9/28/11, 12:58 PM
#14

Vilken tur att jag postade länken här letade efter den sidan. Skrattande

Upp till toppen
Annons: