Annons:
Etiketterreceptvarmrätt
Läst 4497 ggr
[TrevorS]
12/6/09, 10:23 PM

2 förslag på vegetarisk fisk

Jag har laburerat rätt mycket när det gäller just fiskrätter i soppor, i ugn, paj och liknande. Har fått fram ett rätt bra recept tyvärr varierar det varje gång med hur mycket man ska ha i. Har ni flera förslag på vad man kan göra eller använda istället för fisk, kom gärna med förslag.

Här är mina experiment:

Vegetariska fisken 1
1 aubergine
2-3 vit sparris
1 msk vatten
vetemjöl

**Gör så här:
**Dela aubergine i två skivor och låt den vara i ugnen på 200*C i ca 25-30 minuter. Gröp ur köttet och hacka ner det och sparrisen. Mixa ihop köttet tillsammans med vatten och rör ner lite vetemjöl och rör runt tills den håller ihop men inte ramlar isär. (inte för torr och inte för blöt utan perfekt).

Vegetariska fisken 2
1 aubergine
sojagrädde
ströbröd

**Gör så här:
**Dela aubergine i två skivor och låt den vara i ugnen på 200*C i 25-30 minuter. Gröp försiktigt ut köttet och strimla till lagom bitar (inte för små) Pensla på med lite sojagrädde eller vatten och doppa i ströbröd och stek i lite matfett på båda sidorna.

Annons:
Pehpsii
12/7/09, 3:22 AM
#1

när jag gör "fiskpinnar" så kör jag tofu som jag marinerat med lite salt och ev lite liquid smoke i 1-2 dagar, senfryser jag pinnarna i minst en dag, och sen får de tina och blir panerade, sen steker jag dem.

Tofun blir liksom "trådig" av att frysas

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: