Annons:
Etikettpolitik
Läst 3682 ggr
aekitsune
1/11/14, 6:12 PM

TW - Nathalia Edenmont

http://www.dn.se/kultur-noje/konst-form/polisanmald-konstnar-visar-nya-fjarilsverk/

Jag har ingen aning om ifall detta är rätt grupp, men jag kom inte på något annat ställe att skriva på. Om detta är fel får ni gärna länka till "rätt". 

Jag blir så arg när jag läser artikeln! Att ta utrotningshotade arter för att skapa lite förbannad konst, hur jäkla sjukt är inte det?! Varför har hon fått tillstånd att föra in fler exemplar i landet? Och varför i helvete är det ingen som gjort något än? Hon har, förutom lekt med fjärilar, haft ihjäl möss och andra djur "för konsten". Har googlat ett tag nu och hittar ingenting negativt om henne mer än ett och annat argt blogginlägg. Så finns det ju alla idioter som kommenterar dessa blogginlägg, som gör mig ännu argare. 

"ingen av er har fattat helheten. Ni stirrar er på ”synliga ”dödade djur,men är helt omedvetna om helheten i övrigt.

Ingen av er har förstått varför Nathalia Edenmont gör det hon gör! Ni tror att hon vill chockera! så lagom är ni ! Hon gör vad hon måste -hon är en sann konstnär och ingen amatör (till kronikören) ! De fridlysta fjärilar har hon köpt med just av den anledningen att hon visste exakt vilka passar i hennes bild. Titta på konstverket och förundras istället ,vilken fantastisk bild hon gjort. Krönikören -ditt avundsjuka ego talar !"

Förbannade idiot, jag hoppas det är hon som får sätta livet till för att skapa en fin tavla nästa gång. 

Hur som helst undrar jag vad jag ska göra?! Vad KAN jag göra? Jag vill inte bara sitta här och skriva arga kommentarer på internet, jag vill aktivt få henne att önska att hon aldrig blivit född, och jag vill att alla som gillar henne ska plågas och torteras. Ungefär. Nej men ni förstår. Vad kan man göra för att få fram förändring i en sådan här fråga? Hur ändrar man lagar?

http://aekitsune.blogg.se

Annons:
aekitsune
1/11/14, 6:36 PM
#1

 Vem fan mördar en katt, stoppar ner den i en vas och slänger på en peruk?

http://aekitsune.blogg.se

kelfwing
1/12/14, 5:33 PM
#2

 I en vegangrupp på ett annat internetforum pratades det om en fredlig demonstratin utanför museet.  Annat man kan göra är ju att försöka påverka opinionen och politikerna. t. ex genom att skriva insändare, brev, skapa en petietion där många skriver på och sedan skicka in till ansvarig på t. ex museet eller poltikerna för just det ansvarsområdet.

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

kelfwing
1/12/14, 5:53 PM
#3

Jag skapade en petetion mot detta att Sven- Harrys ställer ut det och som ska överlämmnas till Sven- Harrys.  Här hittar du den om du vill skriva på:  Mördade fjärilar och andra djur  är inte konst

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

aneri
1/12/14, 6:04 PM
#4

Bra gjort Karin. Skrivit under och delat.

kelfwing
1/12/14, 6:23 PM
#5

Tack aneri :)

/Karin, sajtvärd på vegan ifokus och medarbetare på vegetariskt i fokus.

UnserZukunft
1/12/14, 9:44 PM
#6

"Konst" eller rentav konstigt? 

Finns information om henne på Wikipedia (huruvida den är helt trovärdig vet jag ej). Dessa "moderna" performance (eller vad de nu kallar sig)-konstnärer är inget annat än symtom på liberalismens slakt av samhället.

Homofiler i alla klubbar, förenen er.

Annons:
Upp till toppen
Annons: