Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 10741 ggr
Anna Mezarlis
2014-04-16 23:04

Naturlig arom?

Hej!

Jag är en nybliven Vegan och känner mig lite osäker på vad alla tillsatser och så kommer ifrån. Jag stod i affären idag och hittade ett märke som heter Anamma som hade lite olika typer av vegokött. Det stod att det var 100% vego men när jag läste innehållsförteckningen stod det "naturlig arom". 

Vad jag har förstått så kallar man det sekret man tar ifrån bäverns bak för just naturlig arom i olika produkter. Hur ligger det egentligen till med det, är det någon som vet om Anamma verkligen är helt vego??

Annons:
peoy
2014-04-16 23:14
#1

fel forum för mig att svara i.. men varför vill man ha en växt som smakar (eller har egenskaper som) kött då man inte äter kött ?

Endezeichen
2014-04-16 23:20
#2

#1 Bara för att man inte äter kött av etiska skäl eller vilka skäl man nu har till att inte använda animalier behöver det inte möjligtvis betyda att man ogillar konsistensen eller smaken. #0 Anammas produkter är vegetabiliska. Det här med "naturlig arom" kan vara lite lurigt. En rätt anonym ingredienser. "Naturlig" samt "naturlig arom" kan ha flera betydelser.

[Trevor_S]
2014-04-16 23:22
#3

Anamma är helt vegetabiliska.

pauie
2014-04-17 17:12
#4

Hur vet man att andra märken som har "naturliga aromer" är vegetabiliska? Måste man kolla upp varenda märke?

[Trevor_S]
2014-04-18 08:09
#5

Man får ta kontakt med dem. 😉

Upp till toppen
Annons: