Annons:
Etikettveganföräldrar
Läst 4064 ggr
emsyzz
4/22/14, 10:08 PM

Övertala föräldrar

Hej! Jag är lakto-ovo Vegetarian men vill övergå till Vegan. Problemet är att jag bara är 14 (snart 15 år) och inte får välja själv vad jag äter. Det tog 4-5 år att övertyga mina föräldrar att jag skulle bli Vegetarian, har ni några tips för hur jag ska få dom att förstå hur viktigt det är för mig att bli Vegan? Mamma är väl insatt i hur djuren har det, hon är utbildad djurskyddsinspektör så hon har sett en del. Jag pratar så mycket om hur djuren behandlas så mer argument på den delen behövs inte. Jag behöver snarare tips på hur jag förklarar att jag kommer få i mig alla näringsämnen även om jag blir Vegan. Hon tror att jag kommer bli smal som en pinne, jag fick nämligen viktproblem i början när jag blev Vegetarian (nu har jag gått upp dom kilona igen) och hon tror det kan bli värre. Tacksam för tips!:)

Annons:
VeronicaKahlbäck
4/22/14, 10:22 PM
#1

Plugga på om kost och visa på hur du ska få i dej allt du behöver!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Lexie82
4/22/14, 10:23 PM
#2

Rent spontant tänker jag att det kan vara en bra början att tala om för dina föräldrar hur du ska få i dig allting du behöver genom Vegan kost.

E-l-vira
4/23/14, 11:32 AM
#3

Medarbetare på klickerträning.ifokus

veggie4every1
4/23/14, 11:34 AM
#4

Här finns allt du behöver veta. Bara att plugga på :) Klicka på "mat" och "näring och hälsa" om du vill läsa om det. Sidan är översatt till svenska. http://vegankit.com/

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Endezeichen
4/23/14, 12:39 PM
#5

1. Lär dig näringslära. 2. Om föräldrarna är oroliga - lär dem näringslära. 3. Kolla om du får vegansk mat i skolan. Får du endast sallad i skolan (vilket är ett vanligt problem för veganer) så kan du bli smal och kan behöva mer planering hemma. Alternativt ta med egen mat. 4. Ta ett tillskott av B12. Denna B-vitamin kan inte hämtas naturligt överhuvudtaget i en helt vegetabilisk kost. 5. Om dina föräldrar blir oroliga för kalcium, fett osv. Så finns det många ersättningsprodukter där näringsämnena är tillsatta och kan inhämtas effektivt, dessa ersättningsprodukter finns idag även i vanliga livsmedelsbutiker. 6. Njut av din livsstil, ta hand om dig ordentligt och det kommer gå bra! /15årig vegan

emsyzz
4/23/14, 2:31 PM
#6

Tack för alla bra tips! Jag har någorlunda koll på vad jag bör äta mer av när jag blir Vegan men ska nog plugga på lite till. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: