Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3066 ggr
grumpy19
2014-07-13 11:18

Ni som shoppat från Iherb...

Som några av er vet så har Iherb.com ett väldigt stort utbud av vegan-vänliga produkter (allt från matvaror till hygienprodukter). Så för er som har beställt därifrån, finns det någon/några produkter som ni blivit väldigt nöjda med?  Berätta vad/vilka och varför ni tycker att de är så bra! :-)

Ni får också gärna berätta om det är någon produkt som ni verkligen inte blivit nöjda med… 🤐

Personligen så måste jag säga att jag är helt frälst i Pacifica perfumes body butters eftersom de mjukgör så bra, går lätt in i huden (lämnar enligt mig inte någon "hinna" efter sig) samt dofter UNDERBART gott. Just nu använder jag den med fransk syrendoft, och den är så fin att jag bara måste rekommendera den! 😃

Medarbetare på vegan ifokus.

Annons:
veggie4every1
2014-07-13 12:11
#1

På rak arm så här så är det väl mina sheabutters som jag inte vill leva utan ;)

Men det finns mer som jag är supernöjd med och säkert något jag är missnöjd med fast jag inte kan komma på det nu.

Ska fundera lite…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

grumpy19
2014-07-13 13:19
#2

OK! Ja, det finns ju en hel del olika shea butters på Iherb! Är det någon särskild som du tycker är extra bra? Personligen gillar jag Nubian Heritage's shea med black soap (använder den till ansiktet -- toppenbra och så har den ju, liksom andra shea butters, inga oönskade kemikalier och dylikt!) men är öppen inför att välja en annan när den är slut. Viktigt att den går lätt in i huden och mjukgör, för jag har ganska torr hy.  Så vilken anser du är bäst av de du har (om du har olika sorter)? :-)

Medarbetare på vegan ifokus.

veggie4every1
2014-07-13 16:44
#3

Ja, jag har tre stycken olika :)

Jag gillar Out of Africas raw vanilla sheabutter till natten då den känns extra krämig tycker jag. 

Till dagen har jag samma som dig, Nubian heritage black soap shea, luktar underbart och går in utan att lämna en glansig yta tycker jag.

Så har jag också Out of Africas lemon verbena unrefined shea, den gillar jag också bäst till dagen.

Det är så jättesvårt att välja ut en av dessa för alla är underbara. Nubian heritage black soap luktar dock överlägset godast tycker jag.

Men om jag bara fick välja en så skulle det nog bli Out of Africas raw unrefined vanilla sheabutter. Just därför att den är raw och jag tror den har mest läkande egenskaper såväl som mjukgörande.

Jag tycker den går fint in i huden, men det tar ett litet tag. Därför föredrar jag den till natten. Men jag tar ganska rikligt av den och tar man en mindre mängd så går den snabbare in.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

grumpy19
2014-07-13 22:17
#4

Att shea krämen är extra krämig är ett stort plus. Då är den oftast också extra mjukgörande enligt min erfarenhet. Så ska definitivt kolla in Out of Africa's shea butter med vanilj! Och att den är raw är spännande. Har faktiskt inte tänkt på att det kan ha sina fördelar!
Den med Lemon Verbena låter också fin, men är inte så mycket för citrusdofter när det kommer till krämer. Fick faktiskt en i present i doften Wild Citrus (från Out of Africa) som jag inte alls gillade doften på… så den gav jag bort. Ansåg också att den inte mjukgjorde riktigt lika bra som den från Nubian Heritage… men tror att det kanske var inbillning från min sida.
Visst luktar Nubian Heritage's shea med black soap underbart… Har även använt deras black soap bar SAMT deras black soap handkräm. :-)

Medarbetare på vegan ifokus.

veggie4every1
2014-07-14 00:08
#5

Nu vet jag vad jag är missnöjd med. Jag köpte den här burken med probiotica burk som det då stod i beskrivningen klart och tydligt att den var mjölkfri. Sen när jag fick hem burken så står det på baksidan att den innehåller mjölkingredienser.

Nu har de ändrat det i beskrivningen och det är ju bra. De kanske läste min dåliga recension😡

Tänkte först mejla dom och fråga om pengarna tillbaka för jag kände mig lurad. Men sedan rann det ut i sanden….

Men det här är endast en produkt av massor som jag köpt från iherb. Alla andra är jag nöjd med🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

grumpy19
2014-07-16 11:05
#6

#5 Oj då, så bra att de har ändrat i objektbeskrivningen! :/ Skulle också bli jättebesviken om jag råkade ut för detta. Har ju handlat rätt mycket från Iherb och inget av det jag har köpt har någonsin visat sig vara icke-veganskt när jag fått hem det. Riktig otur du råkade ut för…

Medarbetare på vegan ifokus.

Annons:
grumpy19
2014-07-16 11:10
#7

Vill berätta att det nu är gratis frakt (med International Shipping) för beställningar över 40 dollar (ca 270 kr) nu i juli!

Medarbetare på vegan ifokus.

veggie4every1
2014-07-16 20:00
#8

Toppen! Får se om jag får ihop så mycket :)

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
2014-07-24 08:08
#9

Veckans special är bla. alla Out of Africas produkter till 20 % rea 👍

Nu ska jag passa på att köpa en extra vanilla sheabutter 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
2014-09-27 20:05
#10

Nu har iherb fått in två nya parfymer av Herban Cowboy.

"Superstar" och "Love". Måste ha, måste ha…🤪

Precis när jag trodde att jag inte behövde något från iherb, så visar det sig att jag behöver nåt från iherb…..

Men nu är det bara att försöka ta det lugnt och tänka att nej, jag behöver inte två nya parfymer just nu…åååhhh…..måste ha, måste ha…🤪

Jag kommer inte att titta in på iherb nu på…jaaa, två dagar minst, så försvinner nog suget…🤪

😂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
2014-11-30 14:06
#11

Om någon blivit förvånad över iherbs nya dyrare internationella fraktkostnader så har de problem med mjukvara efter en uppdatering.

Fraktkostnaden är alltså som vanligt 4 dollar med international airmail. Om man mejlar iherb med sitt ordernummer så korrigerar de fraktpriset.

Bra att veta så man inte betalar för mycket, för det är stora skillnader. Ett paket på 4 lbs kostar nästan 18 dollar i frakt nu, men det är alltså ett fel som de jobbar på att åtgärda🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
2014-12-03 01:08
#12

Tydligen så visste inte iherb själva vad som pågick för nu har de bett om ursäkt och medger att den internationella frakten är höjd. Dock ger de 50% rabatt på fraktpriset om man handlar över 20 dollar.

Det är inte så bra fraktpris som förut, 4 dollar från USA var ju fantastiskt billigt.

De går mer efter vikt nu, så ett lätt paket under 1 lbs och över 20 dollar kostar bara 2,22 dollar i frakt. Men sen går det uppåt med vikten och den högsta frakten blir 8,90 dollar för 4 lbs om man handlar för över 20 dollar.

Så det får väl duga😐

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: