Annons:
Etikettvegankost
Läst 6103 ggr
veggie4every1
2014-08-20 23:42

Vegansk matsäck tips

Man kan aldrig få för många tips på mättande och goda matsäckar tycker jag.

Pastasallad är en bra matsäck som man kan variera mycket och det är ju superenkelt. Gillar enkla snabba grejer…

Grundreceptet är bara fullkornspasta eller vit fiberpasta (valfri sort, men skruvar gillar jag), salladsdressing, oliver, hackad lök, kall stekt tofu i bitar, hackad tomat och lite kidneybönor. Sen kan man ju variera med vad som helst egentligen.

Har ni något favorit recept på matsäck? Skulle vara toppen om ni ville dela med er🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Fialialej
2014-08-21 07:57
#1

Jag älskar smörgåsar! Kan man ju också variera i all oändlighet, såklart. Men en favorit är ciabatta med skivad fast naturell tofu, ruccola, pesto, soltorkade och färska tomater.. Mmmmmmmmm!

"På natten är alla katter svarta"

veggie4every1
2014-08-21 12:49
#2

#1 Tack för tipset! Ja, smörgåsar är ju också jättegott och det är bra och praktiskt.

Ska göra mig en god vegansk pesto och använda till både mackor och pastasallad. Ska definitivt testa ditt tips, det låter toppengott🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

tlover
2014-08-21 16:46
#3

Mitt tips är Bentos/Obentos vilket är japanska matlådor som traditionellt ska ätas rumstempererade men beroende på vad man har i kan man värma dom också.

Bloggen Just bento har massa av recept varav många faktiskt är veganska då hon som bliggar gillar att variera (och då inte variera som många blandkostare gör mellan olika djurslag utan faktiskt variation).

Jag brukade göra bentos då jag studerade Japanska och Japans historia och kultur ca 6 mil bort och det gjorde det mycket roligare att öppna benton att det är så varierat och vackert det som man ska äta.

l'm back

veggie4every1
2014-08-21 19:00
#4

Kul och för mig annorlunda tips tlover, tack! Jag visste inte ens vad bentos var.

Ska absolut kollas på, blir spännande🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
2015-02-22 19:48
#5

Någon som har kommit på några fler bra tips sedan vi skrev i den här tråden?🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: