Annons:
Etikettermiljöklimat
Läst 3815 ggr
[Trevor_S]
9/14/14, 12:34 AM

Hur ser en vegan ut?

Annons:
grumpy19
9/14/14, 2:43 AM
#1

Beskrivningen av hur en Vegan ser ut passade mig ganska bra dock. xD Rufsigt hår (dock nästan alltid uppsatt i knut, så det gör inget) ;), ljus hy, smal (ej underviktig), gröna kläder (även om jag givetvis varierar), grön jacka, grön fjällräven väska…. Älskar grönt, särskilt khaki. Dock har jag inga piercings, och de jag tog i öronen för 10 år sedan har växt igen. Har inte glasögon heller. Men resten stämde bra. 🤪

Medarbetare på vegan ifokus.

[Synnerlig]
9/14/14, 10:55 AM
#2

Beskrivningen passade inte in på mig förutom ljus hy (alltid varit superblek) och piercings kanske, fast jag har bara sammanlagt sex hål i öronen :P Annars är mitt hår långt och mjukt och jag är inte smal utan har en del junk in the trunk :P

[Trevor_S]
9/14/14, 4:50 PM
#3

Står nog inte upp till den stereotypen heller. Fick dock en frågan om varför jag inte hade dreads en gång, "för så ska en Vegan se ut". 😜

Ians
9/14/14, 5:37 PM
#4

Jaha så en måste se ut på ett visst sätt om en är vegan 🤔Blek är jag ju ifs så den kan jag pricka av (X) 😂 Jag gillar grönt som färg, så visst jag har en del gröna kläder (X) Tovigt hår…. NEJ  Smal ….NEJ

Vilka dumma föreställningar folk har om andra!

veggie4every1
9/14/14, 6:29 PM
#5

Haha, jag ser nog inte heller ut som den typiska veganen då, om det nu finns en sådan.

Men det klart, grönt är min favoritfärg🙂 Tovigt hår händer väl, men det är för jag gillar 80-tals frillor. Liiiiiite volym måste man ju ha….😂

Jag är inte blek alls, normalviktig (önskar mig iofs ett par kilo mindre, men aja), färgar bara håret när jag tycker att det blir för mycket grått i det och absolut i en diskret färg så nära min naturliga hårfärg som möjligt. Inga tatueringar, dreads, glasögon eller piercingar.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

KalleG
9/14/14, 7:13 PM
#6

Haha, roligt och smart klipp. Tack för delningen!

Men jag blir förvånad över reaktion "Hur kan du vara både Vegan OCH modebloggare?!". Jag har t ex aldrig fått frågan om hur jag kan vara både Vegan OCH trummis eller Vegan OCH biblioteksassistent? Men det beror kanske på vilka kretsar en rör sig i, vad vet jag…

Jag känner inte heller igen mig i den sterotypa bilden av veganutseendet, om det nu kan kallas en stereotyp, då jag inte alls fått den uppfattningen.

Smal är jag och långt ifrån solariesolbränd. Glasögon har jag ibland, men smala och diskreta för att kunna observera folk i lugn och ro ;P

Grönt är väl ok, men har bara en grön t-shirt. Svart och grått är min uniform ;)

Fjällräven var länge sedan och dreads är alldeles för meckigt och svårt att hålla rent. Nä, kvasipunkfrilla och skäggstubb duger bra…

Annons:
Scarlet
9/17/14, 6:36 PM
#7

Ljus hy och smal var det enda som stämde in på mig, men det gjorde det å andra sidan redan innan jag blev Vegan så det är ohjäpligen genetiskt. :) Det är dock detta som jag tycker är aningen tråkigt, att man alltid ska försöka trycka in människor i en förutfattad mall beroende på dennes övertygelser och att folk fortfarande tror att veganism är nästan som en rörelse där alla klär och uttrycker sig på ett liknande sätt när det i själva verket är mer som en etisk övertygelse eller livsstil som inte dikterar hur man ser ut, vad man gör eller ens hur man mår. Det är exempelvis konstigt hur min ljusa hud plötsligt uppfattas som blekhet eller min naturligt smala figur blir till "näringsbrist" när man talar med läkare eller bara vanliga människor som plötsligt blir experter på vegansk kost när de får höra att jag är Vegan. :p

Nelley
9/18/14, 12:48 AM
#8

Jo jag passade in ganska bra x)

[Trevor_S]
9/18/14, 8:33 AM
#9

Folk brukar tro tvärt om att jag är värsta köttätaren och lever endast på kött, folk grundar det tydligen på min nosring. 😎 Men en sån hårding är jag inte. 🤓

[Synnerlig]
9/18/14, 2:34 PM
#10

#3: Haha, jag tror att du är så fin som du är, utan dreads ;)

#7: "Det är exempelvis konstigt hur min ljusa hud plötsligt uppfattas som blekhet eller min naturligt smala figur blir till "näringsbrist", jag håller med om att detta är knäppt och jättesynd :(

#9: Och folk tror nog inte att jag är Vegan (som dessutom älskar sallader och frukt) då jag är så kurvig och sen har jag inte något annorlunda utseende, som jag tror att vissa tänker när de tänker på en Vegan, att vi ska se "flummiga" ut typ :P

Chinesecrestedlover
9/20/14, 2:35 PM
#11

Hehe… det var det mest korkade jag har hört… se ut på ett visst sett som vegan… what the f… 

Nä där stämmer jag nog rejält dåligt in då. Jag äääälskar rosa och lila och har alltid klänning på mig oavsett om det är mitt i vintern (förutom när jag går till gymmet men då har jag alltid rosa eller lila på mig som kompensation😉). Har oftast uppsatt hår, mestadels i knut (rätt stikt uppsättning inte ruffsigt då). Har t.o.m. gått på skogspromenad iförd vit långkjol med vit spets (för några år sen… innan jag skadade mig så jag inte kan gå så långt längre) med hunden… så grönt och fjällräven… njae… jo i försäg, jag har några ryggsäckar  från fjällräven… för hundsaker då jag är på kurser m.m. men två av dessa är rosa… och ingen är grön😃

Ljus hy stämmer visserligen in men jag skulle nog snarare säga att detta beror på att jag föddes sån… blond/ljushårig och försöker dessutom undvika allt för stark sol… så jag ska slippa bli bränd eller/och få cancer. Glasögon = Ja men "nördiga" = nej (tycker jag inte, rätt diskreta…). Piercing/tatuering = nej inte ens hål i öronen. Dreads = absolut inte, inte min stil alls. 

Smal… njae… skulle nog säga kurvig (ehm… lite väl så i nuläget😓, men det jobbar jag på)… men hur kroppen ser ut har ju absolut inte med veganism att göra… man kan äta supernyttigt och man kan äta… ja… inte alls nyttigt, Vegan eller inte och så påverkar ju gener. Konstig grej att anta att alla veganer ser ut på ett visst sätt… ser alla "köttätare" ut på ett visst sätt… nej… skulle inte tro det va!

Ha det gott alla "icke stereotypa" veganer och ni fåtal som stämmer in på den inte så tillåtande beskrivningen av hur vi som veganer "ska" se ut. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Upp till toppen
Annons: