Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 25549 ggr
Pepsie
2014-10-14 17:02

Choklad i affär? :)

Hey! Har övergått nästan helt från Vegetarian till Vegan nu. Finns mkt bra ersättningar för det mesta. Det jag inte har hittat ännu är choklad! Ska kolla efter någon hemsida som säljer, men finns det verkligen ingen vegansk choklad i den vanliga mataffären? Bor i Örebro så det finns tyvärr inga speciella affärer för veganskt här. Någon som vet om det finns någon mjölk- och äggfri sort i affären? Om inte, finns det någon hemsida som säljer utan att ta för mkt för frakten? Vet att Goodstore finns men deras frakt är fruktansvärt hög. Väldigt, väldigt tacksam för svar! :)

Djävlas

Annons:
Niklas
2014-10-14 17:25
#1

Vad är du ute efter för choklad? Ät? Drick? Matlagning?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

IngaTrnqvist
2014-10-14 18:17
#2

Om du vill ha mjölkfri "mjölkchoklad" finns Plamil i de flesta affärer. Bland mörk choklad finns det mycket veganskt,  bland annat Garants 72% chokladkakor och ICA Selections choklader. Mer utförlig lista finns HÄR.

veggie4every1
2014-10-14 18:28
#3

#0 Drickchoklad är inga problem. Där finns ju o'boy och vanlig kakao att mixa med valfri växtdryck.

Vanliga ljusa chokladkakor har jag inte hittat i vanliga matbutiker. De innehåller alla komjölk så vitt jag vet. Har dock inte stenkoll, någon annan här kanske har hittat. Guldnougat finns ju och Wienernougat, det smakar gott och "chokladigt" tycker jag, även om de inte är choklad på riktigt :) Annars finns det ju en del mörka chokladsorter.

Veganlife har säkert också, men frakten är kanske inte så billig. Har glömt vad det kostar, det är så länge sedan jag skickade efter :)

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Pepsie
2014-10-14 19:21
#4

Oj missade att skriva vad jag sökte efter. Tänkte främst på "mjölkchoklad"! Plamil låter inte bekant så jag ska nog ta och kolla efter det. Visste inte att guldnougat var mjölkfritt, men de är goda så det funkar bra! Tänkte kolla veganlife också! :) Tack för tipsen!

Djävlas

[AnnaEriksson]
2014-10-16 09:50
#5

I hälsokosten brukar det ganska ofta (iafl i de butiker jag har varit inne i :) finnas någon typ av vegansk choklad. Har köpt Seed and Beans (alla är dock inte veganska, men många) 100 grams choklad med smak av ginger någon gång och den var supergod! Plamils mintchoklad eller apelsinchoklad är goda :)

Jag brukar gå till Good Store ganska ofta så om du vill så kan jag agera postbud åt dig någon gång ;D

Lol V Stein
2014-10-16 11:48
#6

Jag tycker Plamil har en konstig bismak, men den är absolut lättast att få tag på. Min favorit bland ljus choklad är den från Moo Free som är baserad på rismjölk. Godast är den med mint av de jag smakat http://shop.goodstore.se/chokladbar-mint-25g-moo-eko-/3704-0 . Om man vill ha typ Snickers/Mars finns Jokerz och Twilight som är rätt lika originalen, säljs hos bla Goodstore och Veganlife.

Annons:
Pepsie
2014-10-21 10:54
#7

Hej igen! Letade efter den där Plamil på en stor ICA Maxu här i närheten, men hittade verkligen ingenting. :( Kollade vid bakchoklad och den vanliga chokladen. Vilken avdelning borde det finnas på?

Djävlas

Lol V Stein
2014-10-21 11:05
#8

#8 Jag har alltid sett den vid den vanliga chokladen på godisavdelningen, så då fanns den nog inte på ditt Ica Maxi.

IngaTrnqvist
2014-10-21 11:13
#9

#7 brukar stå vid den andra chokladen på godisavdelningen, om än lite undangömd. Kan finnas vid allergihyllan med.

[AnnaEriksson]
2014-10-21 13:37
#10

På det ica maxi jag handlar så står den vid glutenfritt så kika där :)

Skogsraah
2014-10-21 15:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag tycker den här chokladen är skitgod!! Dock mörk. Men den rekommenderar jag :) finns på Coop.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Pepsie
2014-10-22 21:32
#12

Juste jag kollade aldrig vid det allergivänliga! Ska se efter där eller ta och kolla på något annat ställe. Tack för alla tips! :)

Djävlas

Upp till toppen
Annons: