Annons:
Etikettermiljöklimat
Läst 11801 ggr
veggie4every1
10/25/14, 5:12 PM

Vegan och julklappar/presenter

Tänkte vi kunde tipsa varandra om veganska julklappar eller presenter🙂

Jag skulle vilja ha tips på bra barnböcker som inte förespråkar djurutnyttjande.

Har hört att barnkammarböckerna är populära. Någon som vet hur innehållet ser ut?

Tips och ideer på andra gåvor både till barn och vuxna?

Jag kan tipsa om att det finns goda veganska parfymer och tvålar på iherb🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
[LUV]
10/25/14, 6:15 PM
#1

"eat like you care" av gary l francione (bok) 

smink från beauty without cruelty (http://www.naturisimo.com/index.cfm?nme=Beauty%20Without%20Cruelty) finns på andra webshops också, det är inte så bra sortiment på naturisimo men det är gratis frakt!

hemmagjort veganskt godis/bakverk/hudvård

veggie4every1
10/25/14, 6:41 PM
#2

#1 "Eat like you care" är en förträfflig bok. Den borde man köpa in i många exemplar och ge till alla man känner😉

Tack för tips!👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[LUV]
10/25/14, 8:18 PM
#3

chickpea magazine (vegansk tidning) är väldigt fin, den tror jag vem som helst (även icke-veganer)  skulle tycka om att få! (finns att köpa på papercutshop.se, men är mycket billigare och dessutom med gratis frakt hos beingcontent.com)

chickpeamagazine.com

tlover
10/26/14, 6:49 AM
#4

Det roligaste är ju om man kan göra det själv

tex kanske sticka (det finns ju mer än ull och acryl att sticka i) något, att baka något (perfekt att visa att vegansk/vegetarisk mat inte är äcklig), att göra något godis, att göra ett spakit med badbomber, krämer, skönhetsörtteer osv (kan antingen göras från grunden eller köpas), göra en "bakverk på burk" (man lägger alla torra ingredienser i en glasburk till en kaka el liknande, skriver ut resten av vad som behövs på ett papper och hur man gör), pyssel (gärna av återvunna saker) etc etc.

l'm back

[Synnerlig]
10/26/14, 8:22 AM
#5

I min familj skriver alla en önskelista på vad de önskar sig och oftast är det väldigt specifikt. Och min familj är inte veganer. Hur gör/skulle ni göra i en sådan situation? Skiter ni i önskelistan om det inte finns något veganskt på den och köper andra saker eller köper ni de oveganska sakerna ändå?

veggie4every1
10/26/14, 12:00 PM
#6

#4 Bakverk på burk gillas👍

#5 Ibland finns det ju veganska motsvarigheter, då köper jag det. Då kan även personen ifråga få upp ögonen för att det finns bra veganska grejer. Köper absolut inget med animalier.

Ingen som har tips på barnböcker utan djurförtryck?

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
[Trevor_S]
10/26/14, 12:11 PM
#7

Brukar ge bort varje år pengar till välgörenhet. :)

[LUV]
10/26/14, 1:32 PM
#8

#5 skulle aldrig köpa något oveganskt!

Skogsraah
10/26/14, 7:18 PM
#9

Jag har tänkt köpa lite julklappar på iHerb! Så som du skriver TS så finns det jättegoda tvålar, parfymer, krämer och annat där som garanterat uppskattas. Gav min mamma en handkräm och ett lipbalm därifrån då hon fyllde år för en månad sedan och hon blev superglad🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

veggie4every1
10/26/14, 7:57 PM
#10

#9 Jaa, de har ju så fina grejer🙂Var ute i god tid bara, för runt jul kan det ta lång tid med frakten.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
11/16/14, 11:28 AM
#11

Iherb har slutat att skicka herban cowboy parfymerna med flyg från USA. Något de innehåller tydligen. Synd….

Det finns en hel del speciesistiska och/eller våldsamma saker till barn tyvärr. Det gäller att se upp i leksaksdjungeln märker jag😮 

Men jag kan tipsa om en fin nattlampa med Disney cars som har en projektor i taket. Jättesöt. Finns även i andra motiv, men jag köpte cars🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Nelley
11/17/14, 2:38 AM
#12

Den galna sexiga dieten… hihi

grumpy19
11/17/14, 9:26 AM
#13

Ska också handla en massa julklappar på iherb. :-) Bästa sidan! 

Ska man köpa en present till en Vegan, och veganen inte har någon, så rekommenderar jag insektsfångaren Snappy! Den är väldigt användbar under vår, sommar och höst!

#11 Oj då, det var riktigt synd. De fick ju också in en del nya parfymer… :-(

Medarbetare på vegan ifokus.

Annons:
veggie4every1
11/18/14, 2:06 AM
#14

#12 Hihi, låter intressant, måste kollas😃

#13 Ja, visst är den. Märker dock en liten prisökning, antar att dollarn stigit något, attans…😉

Men så himla kul att snappy fortfarande finns att köpa! Jaa, det är nog bland det bästa man kan ge i julklapp👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[VGN]
11/18/14, 6:38 AM
#15

Förra julen plockade jag ihop en matkasse som bestod av både veganska och ekologiska produkter 🙂 Det var inte bara basvaror utan även vissa ersättningsprodukter, vegansk choklad m.m. Jag köpte även ett smycke med veganblomman 😃

[Synnerlig]
11/18/14, 10:58 AM
#16

#15: Vad är "veganblomman" för något? :)

[VGN]
11/18/14, 11:56 AM
#17

#16

Jag vet inte om den heter så utan jag kallar den för det 🙂Det är en symbol som visar att en vara eller produkt är veganskt. En blomma som sitter ihop med ett "V". Finns att beställa på VeganLife 🙂

veggie4every1
11/18/14, 12:16 PM
#18

#15 Bra tips där med matkassen. Tror det är ett par stycken som ska få det av mig😉👍

Psst..vill man lyxa till det kan man ju lägga ned ett exemplar av "Eat Like You Care" i påsen också….😇

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[VGN]
11/18/14, 7:14 PM
#19

#18

Jag älskar god och nyttig mat och vill att andra ska få uppleva det så ofta som möjligt 😃Att lägga ned en bok om veganism , som du föreslår, är en bra idé och det känns som det kompleterar ganska bra. Väldigt bra om det är en "köttis" eller en omnivore. Bra startpaket för att bli Vegan, eller vad säger du? 😂

veggie4every1
11/18/14, 8:46 PM
#20

#19 Absolut🙂

Tycker faktiskt att vi kan nominera den veganska matkassen och medföljande bok till "Årets Julklapp"😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
neaverona
11/19/14, 11:49 AM
#21

#13 Toppenbra förslag med insektsfångaren, tack! 🙂

grelse
11/25/14, 12:05 PM
#22

Jag vill köpa den "veganblommanhalsbandet", men finner den ikke på veganlife..är jag blind?

[VGN]
11/25/14, 1:03 PM
veggie4every1
11/26/14, 12:11 AM
#24

#21 Snappy är verkligen suveränt bra. Jag vet inte hur många små krabater jag har fångat och släppt ut med denna. Jag har två snappy, en på övervåningen och en på nedervåningen så att jag kan fånga insekterna snabbt för de är ju ganska flyktbenägna 🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
11/27/14, 3:15 PM
#25

Vill man köpa ett halsband där det står "Vegan" i julklapp (eller till sig själv :P ) så kan man ju gå in på Mitt namnhalsband och istället för ett namn så kan man välja att det ska stå "Vegan" :) http://www.mittnamnhalsband.se/?gclid=CNjWw5T8msICFaL2cgoddaAAVw

[LUV]
11/27/14, 6:32 PM
#26

här har ni var man hittar om man söker "vegan" på etsy!  finns säkert någon fin julklapp där! :)
https://www.etsy.com/search?q=vegan&order=most_relevant&view_type=gallery&ship_to=SE

veggie4every1
11/27/14, 9:08 PM
#27

#26 Oj, vad mycket fint🙂Där kan man säkert hitta en del!

#25 Ja, det är ju också en bra ide👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
veggie4every1
11/28/14, 11:19 PM
#28

Måste tipsa om den här fina almanackan från TAVS🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: