Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 1343 ggr
vegis
12/19/14, 10:50 AM

Vad gör man?

Hej, fick häromdagen av en kompis en julklapp. Tanken va jätte snäll och så men jag fick en önskapärla med halsband. Det hade varit coolt om de inte varit ett djur man skulle bryta upp för att få ut pärlan. Lever musslan förfarande, står att den ligger i nått medicinsk vatten med alkohol i. Vet inte va jag ska göra tänkte slänga den i havet(östersjön), men om de lever fortfarande så kommer den dö när jag slänger den i iskallt vatten då? Vad ska jag göra med den stackars musslan, kommer i alla fall inte bryta upp den… Min kompis tänkte nog inte riktigt så långt när hon köpte den till mig, hon vet hur jag är lixom.

Annons:
Niklas
12/19/14, 11:00 AM
#1

Ligger den i alkohol lever den inte.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[ludden]
12/19/14, 11:02 AM
#2

Den är troligen död, sen är det inte bra om den skulle leva att kasta den i Östersjön vill det så illa kan den slå ut andra musselarter i Östersjön och orsaka stor skada på det marina livet.

tlover
12/19/14, 11:08 AM
#3

Ligger den i alkohol skulle jag gissa att den är död.

Jag har också fått en sån, första året som Vegetarian tror jag 😛

l'm back

Saffran0Spice
12/19/14, 11:11 AM
#4

Tanken var nog menad väl och ligger den i alkohol är den garanterat död tyvärr.

vegis
12/19/14, 3:47 PM
#5

#2 så långt tänkte inte jag. Jo de är nog död då antagligen hade varit ännu värre om de levt o meningen hade varit att bryt upp den levande och att den desutom lugget i en liten burk innan, säker under lång tid. får se vad jag gör med den, tänker inte bända upp den i alla fall. O jaa tanken var väl, vi tänker inte riktigt på samma sätt tyvärr.

-Aida-
12/19/14, 4:29 PM
#6

Den är helt klart död, hade den varit levande hade den haft en massa otrevligt mojs i sig, hur trevligt är de på en skala att gräva fram en pärla ur klibbigt stinkande mojs och de är ju själva musslans inre kropp utan den kan den inte leva, musselskalet är skyddet på kroppen, som en sköldpadda typ dom båda föds med skal.🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: