Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 4684 ggr
[Synnerlig]
2015-03-04 15:52

Garant Såklart veganskt?

Mailade Garant och frågade om deras produkter från märket "Såklart" var veganskt och de sa att allt i "Såklart" inte innehåller animalier och produkterna är icke testade på djur, de testar på människohud. Jag frågade om kemikalierna var testade på djur och de svarade att de inte är det. Kan man anta att Garants "Såklart"-produkter är veganska då? :)

Annons:
veggie4every1
2015-03-04 22:51
#1

När det gäller produkter som innehåller kemikalier och som inte marknadsför sig som veganvänliga finns det alltid en risk att kemikalierna som produkten innehåller används och djurtestas av andra företag till andra produkter. 

Jag tycker dock att Såklart är bland de veganvänligaste kemikalieprodukterna som inte är vegancertifierade som man kan komma.

Men om den är 100% veganvänlig, det kan man nog inte vara helt säker på om den inte är certifierad.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
2015-03-04 23:04
#2

#1 Jo, du har ju nämnt just det där med kemikalierna ett par gånger, så jag frågade om det och de sa att de inte testas :)

veggie4every1
2015-03-05 00:12
#3

#2 Ja, precis, jag blir lite tjatig ibland…😉

Jo, men jag tänker att de menar att just Garant inte djurtestar kemikalierna. Men om nu samma kemikalier används och djurtestas av andra företag så är det ju inte  veganvänliga ingredienser ändå även om just Garant inte djurtestar.

Men det kan ju också vara så att kemikalierna i Såklart inte används av andra företag eller att de företagen i så fall inte heller djurtestar. Så om Garant vet och menar att kemikalierna över huvud taget inte djurtestas av någon, då är ju produkten veganvänlig.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
2015-03-05 10:50
#4

#3 Jag frågade bara: "Testas kemikalierna i era produkter? Vad jag har förstått så får man fortfarande testa kemikalier på djur." så det kan ju tolkas lite olika nu när jag tänker efter. Hoppas de förstod.

Upp till toppen
Annons: