Annons:
Etikettvegankost
Läst 980 ggr
Rimi
5/25/15, 8:13 PM

Bra vegansk frukost

Vad äter ni till frukost? 🙂

Annons:
*~HamsterHamster~*
5/25/15, 8:18 PM
#1

Havregrynsgröt med havremjölk, utan socker ibland med banan och naturlig äpplemos xD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[Synnerlig]
5/25/15, 9:01 PM
#2

En choklad-"milkshake":

-1 fryst banan

-1 icke-fryst banan

-1 en STOR näve babyspenat

-1 msk krossat linfrö

-havremjölk och/eller iskallt vatten

Mixa och så är det klart. Jag tycker att den frysta bananen får smoothien att smaka som en chokladmilkshake 🙂

Rimi
5/25/15, 9:04 PM
#3

Va gott! Jag måste köpa en mixer! 😃

*~HamsterHamster~*
5/25/15, 9:11 PM
#4

Ohja, just det en stor Green smoothie på morgonen är super =D (tips: köp en riktigt stark mixer, det finns så många saker att mixa i veganvärlden)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Rimi
5/25/15, 9:43 PM
#5

Vilken mixer rekommenderar ni? Är de billiga dåliga?

Lustgas
5/25/15, 9:58 PM
#6

Havregrynsgröt, där jag utöver (fiber)havregryn och vatten lägger till lite linfrön, varsin nypa gurkmeja och ingefära, psylliumfrön och rapsolja. På det sättet får jag i mig diverse nyttiga fetter som jag annars lätt skulle missa. :) Till detta har jag någon form av bär/frukt/nötter/fler frön/tahini/nötsmör, beroende på vad jag känner för och vad jag har hemma. :) Även proteingröt (havregrysgröt som man efter kokningen tillsätter någon skopa veganskt proteinpulver i) samt "overnight oats" (havregryn som jag låtit stå i vätska, typ havremjölk, under natten) är göttans! Är lätt gröt-beroende 😍

Annons:
IngaTrnqvist
5/25/15, 11:24 PM
#7

Allt som oftast te och ostmackor, men ibland varierar jag med chiapudding/chiagröt, smoothie eller havregrynsgröt.

veggie4every1
5/26/15, 12:04 AM
#8

#5 Den här blendern är riktigt bra tycker jag. Är väldigt nöjd med min. Den har även gått ned i pris, så den är väldigt prisvärd nu🙂

Jag tycker man ska akta sig för de riktigt billiga om man vill krossa frysta jordgubbar, is och liknande. Jag har haft en sådan billig för typ 149:- och den fick jag inte mycket användning av. Men det beror ju förstås på vad man vill göra med den.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Nelley
5/26/15, 12:56 AM
#9

Yes, bra att investera i en riktigt ordentlig blender! Har inga specifika tips men.😉

Jag brukar äta lite blandat, knäckebröd eller havregrynsgröt, smoothie, banan eller melon. Finns ju så många saker! Är inte en sådan som håller sej till en särskild frukost, haha. Kanske blir det när jag hittar en klockren en.😃

Upp till toppen
Annons: