Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 2578 ggr
Lia
6/25/15, 3:33 PM

Havregrädde och havrevaniljsås

Jag äter för tillfället en mjölkfri kost, och på grund av sojaallergi är det främst havre jag använder. Yoghurten är ju suverän, mycket bättre än animalisk, så det är jag grymt glad över! Också vaniljsåsen är god, och grädden kan jag inte uttala mig så mycket om än, men det verkar också bra. Dock har jag lite problem med dessa produkter. Det står tydligt på förpackningarna att man ska vispa. Men hur jag än gör så blir det bara löst och rinnigt! Någon som har bra tips på hur man kan få dessa fluffiga, eller går det inte riktigt? Bild på hur det ska se ut färdigvispat mottages tacksamt!

Annons:
dumbell
6/25/15, 3:35 PM
#1

Har tyvärr inget bra tips förutom att kanske hitta nått bra förtjockningsmedel som inte förstör smaken, majsmjöl?äh jag vet inte… 😂*Följer tråden*

Håller med om att vaniljsåsen är jättegod!

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

Lia
6/25/15, 3:36 PM
#2

#1 Jo det skulle varit nåt, men jag tål inte majs heller, haha!

[Synnerlig]
6/25/15, 10:54 PM
#3

Använd en gräddsifon, blir tjockt och fast och himla smidigt. Bara att hälla ned grädden direkt från förpackningen ned i sifonen 🙂

Lustgas
6/28/15, 7:44 PM
#4

Ska finnas vispbar kokosgrädde i utvalda butiker också. Man ska även kunna vispa "vanlig" kokosgrädde som finns på burk, så länge den är kyld. Har dock ingen egen erfarenhet av det.

[Trevor_S]
6/28/15, 8:13 PM
#5

Vi har nog inte misslyckats. Men man får inte glömma aty man vispar runt med elvispen och inte på ett enda ställe. Har även kört med en sådan där skakburk med en stålboll i och med en räfflad topp i burken. Vet inte vad de heter men är till för grädde. Vilken vaniljkräm ska vispas då? Har inte sett någon sån? Vispar du go greens som är till för visp eller vanlig havregrädde?

Upp till toppen
Annons: