Annons:
Etiketterreceptvarmrätt
Läst 1657 ggr
[[Mellebelle]]
6/30/15, 9:15 PM

Ny som vegan och vego biffar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har nu varit Vegan i endast 8 dagar.  Men det är en början och jag ser verkligen framemot detta. Jag har alltid haft tankarna och velat bli Vegan men har aldrig riktigt kommit dit. Men efter en kväll då jag såg DENNA film så förändrades allt och jag bestämde mig att gå över från köttätare till Vegan! :) Har prövat på Vegetarian förut men blev dålig och fick B-vitamin brist osv. Då åt jag väldigt dåligt dessutom då jag inte förstod vad jag skulle äta. Men nu läser jag på mer och förhoppningsvis klarar jag av detta bättre!

På tal om mat så kan jag ju dela med mig av mina vego biffar jag gjorde till middag. Jätte enkelt och gott! Det enda som behövs är anammas vegofärs, gullök, salt, svart peppar och vitpeppar och ströbröd, rör ihop allt och stek i olja! :)

Hoppas att kunna vara med här och lära mig mer!

Mvh

Melissa

Annons:
Persifone
6/30/15, 10:08 PM
#1

Hej och grattis till ett mycket bra val! 👍

Biffarna ser riktigt goda ut!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Synnerlig]
6/30/15, 10:58 PM
#2

Vad roligt att du bestämde dig för att bli Vegan! 🤗

Jag håller med Persifone, biffarna såg riktigt goda ut!

veggie4every1
6/30/15, 11:07 PM
#3

Jag blir lika glad i hjärtat varje gång en ny Vegan blir till🙂

Fina biffar, ska provas någon dag!

Välkommen hit, låt oss veta vad vi kan hjälpa till med🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Trevor_S]
7/1/15, 11:30 AM
#4

Ett tips är att man gör bullar och burgare i ugnen istället för att steka, då håller de ihop bättre. :D

Har du testat IKEA's bullar? De är jättegoda. :D

adejn
7/1/15, 12:21 PM
#5

Blev sugen på sånna biffar nu!

[[Mellebelle]]
7/1/15, 12:50 PM
#6

tack så hemskt mycket! 😃

#4 smart! tack för tipset, tycker de höll ganska bra då jag lät ströbrödet ''jäsa'' i vatten ett tag blev som en kladdig sörja som höll ihop allt bra. Men ska absolut testa i ugn oxå:)  Måste testa bullarna oxå då väl IKEA kommer hit till umeå^^

Annons:
Upp till toppen
Annons: