Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 4067 ggr
veggie4every1
7/1/15, 12:51 PM

Veganska lypsyl

De första veganlypsylen är här🙂

Tre smaker som låter jättesmarriga!

Lypsyl är dessvärre inte mina favorit cerat, men det roliga med detta är att ett sådant vanligt och stort märke veganiserar åtminstone en del av sina produkter och jag hoppas de kommer att sälja bra. Måste nog köpa dessa om inte annat för att stödja initiativet🙂

Lypsyl har förstått att det finns en marknad för veganska produkter👍

https://www.facebook.com/lypsylsverige?fref=photo

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
dumbell
7/4/15, 9:19 PM
#1

Såg också detta, riktigt roligt. Hoppas fler stora företag tar efter!

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

Cazzos
7/5/15, 9:36 PM
#2

Såg också detta på Djurens Rätt fb-sida tror jag det var, men många reagerade senare på att det fortfarande var tveksamma ingredienser, inte nödvändigtvis icke-veganska men sämre bra för huden. Kommer inte ihåg vad de sa men finns säkert att kolla på deras sida 😃


veggie4every1
7/6/15, 12:00 AM
#3

De innehåller nog paraffin bland annat skulle jag tro.

Men de är jättebilliga och veganmärkta, så man får vara glad ändå🙂

Tror inte heller att de innehåller sämre ingredienser än icke-veganska lypsyl.

Lypsyl är lypsyl. Ett billigt cerat med billiga ingredienser. Men ändå väldigt populärt, så jag tycker verkligen det är toppen att det finns veganska alternativ nu.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Cazzos
7/6/15, 8:22 PM
#4

Med tanke på att lypsyl är så vanligt i våra butiker så är det bra att de höjer en flagga för veganska produkter. 🙂

Personligen så köper jag endast HURRAW men de kostar ca 40-50 kr st och finns typ bara i hälsokost, för mig är det värt det men inte alla vill lägga den summan pengar på ett läppbalsam 🤪


veggie4every1
7/6/15, 10:02 PM
#5

#4 Precis, känner också så.

Själv har jag fastnat för ett suveränt cerat, LadyBug Jane från iherb. Det innehåller bland annat avocadoolja, kakaosmör och solrosolja.

Min favoritsmak är wacky watermelon, men jag har även lavendel, caramel pocorn och crazy coconut.

Det jag tycker är bäst med det här ceratet är att det sitter på länge och är väldigt mjukgörande också.

Jag gillar Hurraw med, men tycker detta är ännu bättre faktiskt🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: