Annons:
Etiketthälsa
Läst 862 ggr
Rimi
2015-07-01 20:05

Kunnig och ärlig samtidigt

När det gäller hälsa och mat, vem kan man lita på? Alltså vem är både kunnig och ärlig?

Annons:
veggie4every1
2015-07-01 21:54
#1

Det beror på vem man frågar😃

Svenska "Läkare för framtiden" tycker jag är bra i alla fall🙂

Sedan finns det en del amerikanska läkare som jag tycker är väldigt duktiga också.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

adejn
2015-07-03 04:23
#2

lyssnar på nutritionfacts.org och vegsource mm. ingen utbildning för att kunna avgöra själv dock

pyromanen
2015-07-03 07:05
#3

Man kommer alldrig ifrån att behöva vara källkritisk. Eller jo, om man bestämmer sig för att tro på någon eller något då kanske det ingår att man slutar kritiskt granska. Vad jag lärde mig i skolan om källkritik är att det finns i princip inga människor som inte färgar "fakta". Alla har någon egen åsikt eller övertygelse eller vinstsyfte eller annat som påverkar vilka "fakta" de anger. Läkare för framtiden är övertygade veganer vilket innebär att det de lyfter fram är sånt som understödjar eller är i linje med detas övertygelse. "kostdoktorn" är övertygad om att kolhydrater är anledningen till massa övervikt och andra hälsoproblem och publicerar sånt som är i linje med den övertygelse. Det finns "kostråd" i mängder som någonstans är kopplade till försäljning, altså några vill tjåna pengar och det är i deras ekonomiska intresse att det sprids "fakta" om att probiotika förlänger livet eller att man får platt mage av sötmandel eller att antioxydanterna i rött vin är särskild hålsosamma.

Upp till toppen
Annons: