Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 4846 ggr
veggie4every1
2015-08-24 16:13

Sugen på vegansk mjölkchoklad?

Har ni letat efter vegansk mjölkchoklad i butikerna?

Vet att en del av er har hittat, men här finns det inte tyvärr.

Så därför blev jag glad när jag fick se Plamil mjölkchoklad här. Fri frakt och 15 kr st. De har även den veganska ekologiska Ombar rawchokladen. Nomnom…🙂

Beställt så klart…😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Paxxie
2015-08-24 16:27
#1

Åhh <3 Har letat efter Plamil i affärer här hur länge som helst men inte hittat den. Tur att det är löningsdag imorgon. :D

veggie4every1
2015-08-24 20:19
#2

Ja, haha, det passar ju bra😃

De är snabba också, min choklad är redan skickad och kommer nog i morgon🙂

Bekväm betalning med Klarna, kan inte bli bättre, hihi..

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Haku
2015-08-24 20:31
#3

Vad gott, eller ah har aldrig smakat är den god? smakar den som vanlig choklad? blev sugen här borta!

veggie4every1
2015-08-24 20:40
#4

#3 Haha, jag förstår du blev sugen😃

Jag vet inte, har aldrig hittat den i butiken. Men har hört att den ska vara god. Om mina kommer i morgon så blir det en recension här🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Lustgas
2015-08-24 20:44
#5

Åh, men gud vad billig den var! I de butiker jag sett den är den nästan dubbelt så dyr, därför har jag inte provat än. O.o

veggie4every1
2015-08-24 20:53
#6

#5 Ja, visst är det bra pris och att få hem den direkt i brevlådan till det priset är ju oslagbart🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
veggie4every1
2015-08-25 22:04
#7

Högsta betyg är ***** fem stjärnor.

Så nu har jag provat den här.

Smakar mycket banan och lite krämigt. Ger den ***

Den passar nog bättre till någon som älskar banansmak. Jag älskar mest banansmak på riktiga bananer. Men en god choklad ändå.

Så har jag provat den här. God, kanske lite torr, men helt ok mjölkchoklad. Inget märkvärdig dock, bara choklad helt enkelt. Ger också den ***

Och den här. Den här är fyllig och krämig, med en lätt smak av kokos. Mild och fin i smaken. Den här gillar jag mycket. Jag ger denna *****

Nu har jag kvar Plamil mintchoklad och Ombar 60% med probiotika. Dom tar jag i morgon🙂

Det är rätt små förpackningar. Men det kanske är tur…😉

Så det är vad jag tycker. Beställer ni så tala gärna om vad ni tycker, smaken är ju som baken…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Haku
2015-08-25 22:33
#8

#7 åh men ombar har jag ätit, den är god.. kokos bidrar ju en del till smaken också flera av dem  är goda har inte testat alla :)

veggie4every1
2015-08-25 23:01
#9

#8 Ja, det finns ju en del smaker av ombar att välja på. Blir nästa beställning🙂
Jag gillar att vara "choklad-smakare", hihi…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Haku
2015-08-25 23:06
#10

#9 Jag gillar förutom cocos smaken, strawberries & cream och Lemon & green tea :)

veggie4every1
2015-08-25 23:35
#11

#10 Dom låter jättegoda båda, det blir spännande att smaka🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Paxxie
2015-08-27 16:19
#12

#7: Du får gärna recensera mer choklad i framtiden 😃

veggie4every1
2015-08-29 20:54
#13

#12 Det gör jag gärna😃

Idag har jag provat Plamil mintchoklad. Jag var ju ute efter en ljus choklad och den här är ganska mörk. Den är inte så söt och passar nog någon bättre som gillar mörk choklad.  Men med en god mintsmak i alla fall och inget besk.

Den här får **

Ombar 60% är redan uppäten också. Den var lika god som den andra ombar och även den ger jag *****

Det var alla recensioner för den här beställningen. Men det blir snart mer😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
veggie4every1
2015-09-09 20:09
#14

Här finns en lista på olika mjölkchoklader.

Å, jag skulle verkligen vilja prova White Vanilla…

http://mittkok.expressen.se/vegansk-mjolkchoklad/#.Ve_TypFsIxE.facebook

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

IngaTrnqvist
2015-09-10 08:29
#15

Tycker Plamil är lite grynig och blaskig, så när jag blir chokladsugen köper jag guldnougat eller Icas cookies. Annars är Vego en klar favorit, även om jag känner att jag måste prova den där kokoschokladen nu! Tack för att du recenserar så man vet vad man ska prova, hah 👍

[Trevor_S]
2015-09-10 09:13
#16

När skulle de tillsätta mjölk i guldnougaten? annars kan man alltid göra egen mjölkchoklad, har ett recept på veganen.blogspot.se :)

ina9
2015-09-10 09:43
#17

Ichocs choklader är riktigt goda! Smakar nästan som vanlig choklad (om det nu är något positivt 😉) Bara att man slipper mjölkeftersmaken, som åtminstone jag tycker är väldigt äcklig

Goldline
2015-09-10 09:46
#18

Det är numera komjölk i Guldnougat.

IngaTrnqvist
2015-09-10 12:01
#19

Spår av mjölk har alltid funnits i Guldnougat då de görs i samma maskiner som choklad med komjölk i. Produktionen ändrades för ett tag sedan och gjorde att de var tvungna att skriva ut komjölk som en ingrediens, även om det inte är medvetet tillsatt, på grund av allergiker. (Skulle vara rätt intressant om de medvetet skulle stoppa i "mindre än 0.3 %" dock) ;) 

http://www.vegokoll.se/2014-06-04/spar-eller-inte-spar

Tjeja
2015-09-10 14:17
#20

Tack för tipset, nu har jag också beställt hem lite chokladgott! Nom nom :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Paxxie
2015-09-10 15:57
#21

#16: Kollade ditt recept nu och det verkade ju inte alls svårt att göra! Får nog testa i helgen. :) Skulle gärna testa att göra vit choklad också, men vet inte om jag har möjlighet att beställa hem något sojamjölkspulver för tillfället.

Nelley
2015-09-11 16:42
#22

Ja men ombar är ju hur god som helst, min syster fick smaka en bit och hon sa att det nog var den godaste choklad hon smakat, haha.😃(hon är icke-kött)

veggie4every1
2015-09-11 23:16
#23

Håller med #21. Vilket bra recept, det måste jag absolut prova. Hade ingen aning om att man kunde göra choklad själv så lätt. Tusen tack👍

Jag läste något om det här med guldnougat på fb. Jag har alltid tolkat det som #19. Men det var en diskussion där någon mejlat och Cloetta svarat att de medvetet tillsätter mjölk nu i receptet.

Jag läste dock inte hela konversationen och hittar inte tråden nu (trådar försvinner så lätt på facebook tycker jag…)

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

IngaTrnqvist
2015-09-12 00:59
#24

#23 Har svårt att tänka mig att de tillsätter 0.2 % medvetet, men kanske ska mejla igen? Även om de säkert copy paste:ar ett gammalt svar då de säkerligen har fått massor av sådana mejl det senaste året, haha. 

#16 Hittade det receptet för något år sedan via google men glömde spara och kunde inte hitta igen, tack! Måste verkligen prova!

Lustgas
2015-09-23 09:53
#25

Provade Plamils mjölkchoklad utan socker igår. Riktigt besviken, den smakade nästan ingenting :(

Tjeja
2015-09-23 11:44
#26

#25 Håller med. Blev också besviken. Den smak jag kände i så fall var typ soyamjöl om mjölkchockladen både den med och utan socker. Den som smakade något var den med mintsmak. Men den smakade bara liten gnutta mint men inte chocklad. Nej en riktig besvikelse. Då smakade jag både sockerfri och den sötade "mjölkchokladen" samt den med banansmak och den med mintsmak. Ingen av dem smakade choklad och ingen av dem var ens god.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

veggie4every1
2015-09-23 15:56
#27

Det är väl inte den bästa choklad man smakat, men dottern älskar den med banansmak. För mig är den bara ok, varken mer eller mindre.

Ombar är dock godare och smakrikare och jag tror inte jag köper plamil igen, förutom den med banansmak då till dottern🙂

När det gäller guldnougaten så läste jag igen på fb att en person fått ett tydligt mejlsvar och att de skriver att de nu tillsätter komjölk som en aktiv ingrediens. Så det är då inte "spår av" utan medvetet tillsatt. Varför man börjat med det kan jag inte begripa eller så kanske det alltid varit så, fast man skrev ut det förut som "spår av" eftersom det rör sig om så lite. Men trist, dock kan jag leva utan.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
veggie4every1
2015-10-05 15:39
#28

Ok, undra nu om det här är det sista i guldnougatsfrågan?😃

Hur som helst så ska det nu inte vara en aktivt tillsatt ingrediens. Problemet var att
personen på cloettas kundtjänst inte förstod skillnaden mellan recept och ingredienslista.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Lustgas
2015-10-05 15:40
#29

#28 Åh, har du mejlat och fått svar från dem?

veggie4every1
2015-10-05 15:44
#30

#29 Nej inte personligen, men frågan kom upp i vegangruppen på fb igen och det var en person där som verkade ha koll på det. Det sista jag hörde var ju att det var tillsatt, men diskussionen hade fortsatt efter jag lämnat och de hade tydligen kommit fram till det här svaret och det borde väl vara det rätta🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: