Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 1944 ggr
veggie4every1
8/24/15, 4:40 PM

Quorn lanserar veganprodukter

Läste på facebook att Quorn lanserar veganprodukter i september.

Det blir spännande🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
[Synnerlig]
8/24/15, 6:01 PM
#1

Yes!!! Är trött på att få höra: "Jaha, men vad äter du istället för kött då? Quorn?" och man bah: "Njaaa, det är ägg i." 😛

veggie4every1
8/24/15, 8:56 PM
#2

#1 Haha, jaa, nu blir det till att istället förklara varför man äter vissa Quornprodukter, men inte andra🥵
Om inte alla blir veganska, men jag har inte förstått det så. Kan ha fel dock, med lite tur🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
8/24/15, 11:00 PM
#3

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

ina9
8/25/15, 7:59 AM
#4

Jaaa vad glad jag blir! Quorn var stor favorit för mig när jag var vegetarian 🙂

Lustgas
8/26/15, 3:48 PM
#5

Åh, gud vad kul! Längtar bara tills de får tummen ur och lanserar vegansk quornfärs också :D

Sagolika
8/29/15, 9:30 AM
#6

Jag längtar verkligen tills jag får prova dem. Hoppas de är lika goda som de med ägg i.

Annons:
veggie4every1
8/29/15, 12:15 PM
#7

#6 De säger ju att produkten ska hålla samma kvalitet som tidigare. Ägg användes nog mest som bindemedel tror jag.

Jag hoppas de snart byter ut alla produkter, så man får lite mer att välja på. Det bör väl inte finnas någon anledning längre att hålla fast vid ägg när man kan ersätta det. Hoppas de gör snart som Anamma gjorde, veganiserar allt🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Stallmima
8/29/15, 10:34 PM
#8

👍

vendelay
11/14/15, 9:35 AM
#9

Finns de äggfria i butik nu? Jag har aldrig sett någon vegansk qournprodukt. Någon som vet vart det finns att köpa? 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Melbun]
11/14/15, 10:35 AM
#10

Hade gärna sett vegansk quorn i mataffären. Använder i princip nästan alltid quorn istället för kött så det är ju toppen ifall de utan ägg är lite mer tillgängliga. Har tyvärr väldigt dåligt utbud med produkter där jag bor så hade blivit väldigt överraskad om det fanns här :p

veggie4every1
11/14/15, 12:36 PM
#11

Jag har sett på facebook att folk har hittat det. Lite osäker på var det var någonstans.

Här har jag dock inte hittat det ännu och jag kollar varje gång jag handlar.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
11/14/15, 5:35 PM
#12

Tack för svar! Jag får kika runt ifall jag hittar något.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lustgas
11/15/15, 6:09 PM
#13

Har sett den veganska schnitzeln på vårt Ica I Göteborg, den kom in så sent som nu I vecka! Dock är de så dyra så har inte köpt dem än. Väntar på nuggetsen som de gjort plats för I frysdisken istället :D

Annons:
vendelay
11/15/15, 6:55 PM
#14

#13 Du får gärna berätta vad du tycker när du smakat dem 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Ninja99
11/17/15, 4:57 AM
#15

#14 jag har testat nuggets (om det var det du var nyfiken på), blev inte särskilt imponerad, tyckte de var rätt torra, lite mjölig konsistens och inget vidare tuggmotstånd. Och med tanke på att produktionen av quorn är rätt dålig sett ur miljöperspektiv (inte mycket bättre nötkött på skalan över mest miljövidriga livsmedel - om man nu ens borde kalla nötkött för livsmedel, men det är det ju tyvärr trots allt för en stor del av jordens befolkning) blir det inte många fler veganska quornprodukter för min del. Hellre då Anammas, ekko gourmets och Oumphs produkter till exempel. :)

vendelay
11/17/15, 12:45 PM
#16

#15 Vilken "tur" då att det inte smakade bra när det är så miljöovänligt, då behöver jag inte ens smaka 😃Tack för svaret!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: