Annons:
Etiketterrestaurangfik
Läst 1463 ggr
michellemimmi
2015-11-04 09:14

Vegan på restaurang

Hej! Jag har kikat igenom restaurangtråden och har inte riktigt fått svar på min fråga. Dessutom var inläggen jag hittade rätt gamla.. (Plus att jag sitter på min enormt sega mobil). Kanske finns det något "modernare" svar :D Till min fråga! Jag har bara köttätarvänner som gillar att äta på tex Texas Longhorn och typiska köttrestauranger. Har någon nått tips på veganmat man kan be om utan att verka allt för krånglig/konstig? :) Jag har precis bestämt mig för att gå från mejeriprodukter och ägg helt då min mage mår betydligt mkt bättre de dagar som jag har varit utan :)

Hjärta/Mimmi

Annons:
[Synnerlig]
2015-11-04 09:38
#1

Det beror på vart du bor och vilken typ av mat du vill äta :) Vill ni äta snabbmat så kan ni gå till McDonald's där du kan beställa McBean-meny som är jättegod. Annars kan det vara bra att veta vart du bor och vilken typ av mat du vill äta :)

michellemimmi
2015-11-04 10:16
#2

#1 Jaa jag skrev som exempel "Texas longhorn" och andra köttrestauranger som mina vänner gillar. Det kanske inte framgick så tydligt..

Jag förtydligar! :D
Vad kan man beställa för veganskt på en typisk köttrestaurang utan att vara för krånglig och konstig? :)

McBean gillar jag för övrigt inte.. Den smakar typ torrt och starkt bara tycker jag  :/ Skitsynd!

Hjärta/Mimmi

[Synnerlig]
2015-11-04 10:43
#3

O'learys har veganska rätter.

McBean som är så krispigt och gott ^_^ Annars vet jag att de har Veggie McWrap som också är vegansk men jag tror att den också innehåller den krispiga bönburgaren, är inte säker för har inte ätit den själv :P

michellemimmi
2015-11-04 10:51
#4

#3 Jaa det är samma jäkla torra bönburgare, fast delad på mitten i den wrappen ;) 

Jag har hört att Olearys ska ha veganska rätter, en arbetskollega sa det.  Men när jag frågade om det i Nyköping så stirrade hon bara konstigt på mig… Sen fick jag förklarat att det fanns någon rätt som skulle kunna vara vegetarisk…

Hjärta/Mimmi

[Synnerlig]
2015-11-04 11:22
#5

#4 Aha 😛 Förstår inte hur din bönburgare kan vara torr 😕 Var den inte nygjord när du fick den kanske? Här där jag bor så tror jag att det är så få som beställer McBean så jag får alltid min rykande het och då känns det som att bönburgaren är nyfriterad och inte alls torr. Men gillar du den inte så gör du inte det och då får man hitta på något annat 🙂

När jag kollade på O'learys hemsida för Nyköping så kan jag se i deras meny att de har veganska rätter 🙂

- Oumph! BBQ Burger

-Oumph! Quesadilla

-Starters Oumph! Nachos

- Oumph! Fajitas

michellemimmi
2015-11-04 11:33
#6

#5 Jag fick min också nygjord, men jag tror att det största problemet är att jag tycker att den är för stark, mina stackars små bebis-smaklökar tål inte starka grejer ;) Plus att den kändes torr… Två dåliga saker för min smak med andra ord :)

Jag googlade mig in på det nyss jag med! Men det var ju en nyhet! Kanske hade dom inte kommit på att det faktiskt finns veganer då jag var där (för lite mindre än ett år sedan) ;) 
Jag ska nog göra ett nytt försök där, trots att dom hade total oförståelse förra gången, haha. 

Men om man ska till någon annan restaurang nu då, som tex någon som faktiskt inte vanligtvis serverar veganskt.. Kan man då be om tex ris och en ugnsgrillad tomat utan att dom tycker att man är helt körd i huvudet? xD
Eller finns det bättre förslag? Min fantasi sträcker sig inte så långt när det gäller Vegan restaurangmat då jag faktiskt alltid har varit för blyg och inte vill ställa till med krångel för att be om "konstiga" saker… Har tagit enkla vägen och valt sallad eller vegetariskt, men jag är trött på det nu! Jag vill ha bra veganmat :)

Hjärta/Mimmi

Annons:
[Synnerlig]
2015-11-04 11:46
#7

#6 Haha, då slipper du äta McBean-burgaren ;) Du kan äta goda pommes och läsk istället. Det gjorde jag innan jag visste att McBean-burgaren fanns :P

Du kanske var där och frågade efter deras veganska grejer innan de hade fått in det? Kanske därför de inte visste vad du pratade om :P Men nu står det tydligt på deras hemsida i Nyköping att det finns :)

Jag är nog tyvärr inte rätt person för jag äter i princip aldrig ute då det är dyrt. Äter som mest på McDonald's när man är ute och far :P Men om jag och mina vänner hade planerat att äta på en restaurang där du är osäker på om de har vegansk mat, så hade jag ringt restaurangen i för väg och kollat om de har något för veganer eller om de kan slänga ihop något åt dig :) På så sätt vet du redan innan du anländer :)

michellemimmi
2015-11-04 11:55
#8

#7 Japp, det brukar bli pommes och ketchup med peppar i! :) Väldigt tråkigt i längden ;)

Jaa, precis! Jag var nog lite före…. För en gångs skull.. ;) Ser dock fram emot att åka dit nu! :D

Jag borde inte heller äta ute så ofta som jag gör. Skulle nog kunna halvera hushållets matkostnad om vi slutade äta ute. Men vi har blivit lite bättre på senare tid i alla fall, sen jag blev kinkig och inte kunde äta kött ;)

Och ja, att ringa innan och höra om alternativ låter ju hur bra som helst. Får sluta känna mig krånglig helt enkelt :) Känner mig dels krånglig mot mina kötthungrande vänner, och dels mot restaurangen som mest serverar kötthungrande gäster..

Hjärta/Mimmi

[Synnerlig]
2015-11-04 13:58
#9

#8 Också en bra anledning att äta mindre ute är att man börjar uppskatta snabbmaten lite mer, haha 😉 Jag gillar verkligen Max pommes som är krispiga.

Om du och dina vänner planerar att ni ska äta ute och de redan vet vart de skulle vilja äta så kan du ju ringa restaurangen och kolla först. Då känner man sig inte lika krånglig tycker jag för då sitter man inte där med menyn och känner att man måste skynda sig att beställa 😛

Men jag tycker att dina vänner kan vara schyssta ibland och kanske tänka sig att gå dit där du kan äta också. O'learys har ju ändå mest köttiga rätter så de blir nog nöjda om ni går dit.

Upp till toppen
Annons: