Annons:
Etikettklotterplanket
Läst 1692 ggr
[klarabastin]
11/16/15, 9:06 PM

Fel reklam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyckte detta var lite kul val av reklam just på Vegan i fokus.. Hehe

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[rutt]
11/16/15, 9:18 PM
#2

Dom försöker ju reklama rätt, men det blir inte helt rätt. Jag googlade saker om aktiva vulkaner och naturkatastrofer en gång, efter det böjrade jag få reklam om att åka till Hawaii och hawaiiskjortor.

[klarabastin]
11/16/15, 9:25 PM
#3

#1

Här pratar vi om veganism så du får gärna undvika att prata om att du äter kött. åtmistånde på den här sajten. Du får ha åsikter men vi vill helst inte läsa om de här.

[Synnerlig]
11/16/15, 9:34 PM
#4

Jag vill påminna om sajtens regler.

  • Speciesistiskt språk är inte tillåtet och kan komma att redigeras.
  • All slags propaganda för djurförtrycket är otillåtet och kommer att raderas.
  • Det är ej tillåtet att rekommendera att nyttja animaliska produkter.

Det är alltså inte okej att prata om djur som att de vore produkter, att tipsa om vilket djurkött som smakar godast och så vidare. Sådana kommentarer kommer att raderas.

[Synnerlig]
11/16/15, 9:40 PM
#5

Måste hålla med om att det  är lite lustigt hur sådan reklam hamnade här. Kan det ha med vad #2 menar att det beror på vad man har sökt på tidigare från sin dator och då får man se sådan reklam lite varstans?  Även om du kanske inte har sökt på kött från ett positivt perspektiv såklart. Menar inte att du sitter och googlar på köttbitar 😛

Men det är ju såklart inte så kul att få det uppslängt i ansiktet direkt, det kan bli så fel ibland.

vendelay
11/16/15, 10:22 PM
#6

Usch, jag ser den reklamen överallt hela tiden. Speciellt i min mobil när jag spelar spel. Ser sjukt äckligt ut och gör mig ledsen och illamående.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[rutt]
11/16/15, 11:17 PM
#7

#5 Precis så! Och ibland fattar man inte alls sambandet mellan reklamen man ser och det man söker på. 😂Jag började en dag få reklam om att asiatiska flickor ville dejta mig och sånt, och jag har inte ens varit på asiatiska nätshoppar eller några dejtingsidor de senaste 5 åren såvitt jag kan minnas.

Denna kommentar har tagits bort.
[Trevor_S]
11/17/15, 9:36 AM
#9

Förr kunde sajtvärden höra av sig till killarna bakom iFokus som la in manuell block för just enskild reklam som kanske inte riktigt passar.

vendelay
11/17/15, 12:48 PM
#10

Alltså. Varför ska vissa ickeveganer ens gå in och skriva här när de ändå "inte gillar sajten" som Spöket skriver här uppe?? Om de inte gillar det (och detta är ju UPPENBARLIGEN något som inte skadar någon) så varför ens läsa?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Synnerlig]
11/17/15, 6:35 PM
#11

#10 Det kan man undra 😛 Nu är kommentarerna borta i alla fall.

Upp till toppen
Annons: