Annons:
Etiketterrestaurangfik
Läst 2439 ggr
[Trevor_S]
11/25/15, 10:23 AM

Ikea veganska

http://m.ikea.com/se/sv/pages/restaurang/restaurang_start/?page=single&id=2479 Bara jag som irriterar mig på att IKEA tog och ändrade om den veganska rätten genom att byta ut pastan i tomatsås med grönsaker till korngryn och en animaliskt sås till. Va grymt torr utan och inget alternativ till sås hade de heller.

Annons:
Tjeja
11/25/15, 10:31 AM
#1

Bu!!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Adrianaisaksson
11/25/15, 10:33 AM
#2

De hade någon vegansk "snitzel" eller hur det stavas, för ett tag sedan som var fruktansvärt god och så bytte de ut den till någon quorn gryta och ansåg att den var vegansk även om det innehåller ägg. Ikea i ett nötskal.

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

[Trevor_S]
11/25/15, 1:44 PM
#3

Det var ägg i snitzlarna de hade innan så de var inte veganska tyvärr. Tittade upp. Hörde folk sa de var veganska men stämde inte.

veggie4every1
11/25/15, 2:12 PM
#4

Instämmer med #1, Bu!!🤓

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
11/25/15, 5:55 PM
#5

Jag instämmer med! Jag gillar bön- och kornblandningen dock, men någon vegansk tzatziki hade ju inte skadat istället för den animaliska tzatzikin 😟 Nu känns det inte lika värt att äta där längre.

Tjeja
11/25/15, 8:47 PM
#6

Vaaa??? Animalisk taziki?.. men ska det ens vara något animaliskt i Tzatziki? Är inte det gjort enbart på gurka och vitlök i redning (mjöl och vatten)? (okunnig om hur det "ska" vara)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
[Trevor_S]
11/25/15, 8:51 PM
#7

Yoghurt och gurka är basen till tzatsiki med kryddor som vitlök. Oftast låter man yoghurten ligga i kaffefilter för att vätska ska rinna av och bli tjockare.

[Trevor_S]
11/25/15, 8:55 PM
#8

I för sig sett recept med fraiche i också. Men det är ju animaliskt det med. :) Finns alternativ men det har Ikea missat tror jag. :P

Tjeja
11/25/15, 9:11 PM
#9

Aah ok!… Har faktiskt aldrig gjort tatziki så har inte funderat över det.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

WolfLady
11/26/15, 3:27 PM
#10

Vad irriterande!!

[Synnerlig]
11/26/15, 4:06 PM
#11

Vi borde skriva till Ikea och klaga!

enrödgroda
11/26/15, 7:02 PM
#12

Var den förra vegansk dock, det var ju ost i den?

Och vaddå, den är ju helt okej utan tzatziki, hästlängder bättre än skolmaten åtminstone…

[Synnerlig]
11/26/15, 7:42 PM
#13

#12 Den förra var inte vegansk, men man förlorade ingenting på att be dem att inte ta på parmesanen. Men att be dem ta bort tzatzikin från ett fat med grönsaksbullar och bönor och korn gör det inte så jäkla skoj och jag är i alla fall inte sugen på att betala för den rätten igen.  Jag tycker inte heller att man ska behöva nöja sig med vad som helst bara för att man är Vegan, vi borde också få god mat. EN rätt kan de väl lyckas med för oss.

Annons:
veggie4every1
11/26/15, 8:19 PM
#14

#13 Precis! Veganer bör ställa krav, annars bojkotta.

Det fungerade för hotellgästerna som fick bacon och korv till frukost. Veganer bör ställa krav på god vegansk mat. Får vi inte det vi vill ha så spenderar vi våra pengar någon annanstans.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

enrödgroda
12/6/15, 9:00 AM
#15

#12 Jag tyckte den var god… 😕

[Trevor_S]
12/6/15, 9:29 AM
#16

Klart man kan tycka den var god. Menade bara att jag tyckte den blev torr. Hade velat ha någonting till.

michellemimmi
12/6/15, 7:39 PM
#17

Jag tyckte att korn-bön-prylen var helt fantastiskt god! Tog lite senap till bollarna så blidde det hur bra som helst! :)

Hjärta/Mimmi

[Trevor_S]
12/6/15, 8:10 PM
#18

Visste inte att de hade senap man kunde få till. :D

michellemimmi
12/6/15, 8:12 PM
#19

#18 Hon i matutlämningen tittade besvärat runt omkring sig och försökte undvika min blick när jag frågade om såsen var vegansk. ;)
"Jaa alltså nej tyvärr… Men du kan ta ketchup och senap till, finns vid drickan!" 

Så hon tyckte nog också att det var lite ologiskt :)

Hjärta/Mimmi

[Trevor_S]
12/6/15, 8:14 PM
#20

Hehe. Va bra, får köra på det nästa gång. :D Borde få den billigare utan tsatzikin. :P

Annons:
michellemimmi
12/6/15, 8:16 PM
#21

#20 Ja gör det! Senap passar hur bra som helst till bollarna, det trodde jag inte :D Och ja! Man borde få det billigare.

Hjärta/Mimmi

Upp till toppen
Annons: