Annons:
Etikettklotterplanket
Läst 1167 ggr
vendelay
2015-11-29 15:43

Boktips

Jag vill ha tips på böcker som på något vis handlar om veganism. Allra helst skönlitterärt (exempelvis att huvudpersonen är vegan) men om ni har några tips på bra självbiografier kan ni ju skriva det med.

Böckerna behöver inte kretsa kring veganism! Jag vill bara läsa något där maten som beskrivs inte alltid är kött och ägg. Hoppas ni har några tips!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Trevor_S]
2015-11-29 15:59
#1

Köpte en engelsk bok från Vegan society om hur personer blev veganer, var många spännande historer i den. Tyvärr skänkt bort den och hittar inte den på  deras sida. Hade jag vetat att du ville ha tidigare hade du kunnat få en drös med böcker som är vegan-relaterade. Men skänkte allt för tre veckor sedan.

[Trevor_S]
2015-11-29 16:02
#2

Vänta, några finns i denna listan LÄNK

David Safier med sin bok Dålig Karma är väl kanske inte vegan-relaterad men återföds som djur som exempel.

vendelay
2015-11-29 16:04
#3

#2 Wow, tack så mycket! Vilken lång lista! 

Allra helst vill jag ha svenska böcker men många engelska böcker finns ju som tur är översatta till svenska :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Trevor_S]
2015-11-29 16:05
#4

Ja absolut, tyvärr är mycket engelska av det jag läser. Men  Dålig Karma är rätt bra och svensk. 😉

Nemi är väl Vegan eller Vegetarian, men de är väl serietidning.

vendelay
2015-11-29 16:07
#5

#4 Tusen tack, jag ska kolla upp den! Underbar hemsida du länkade, finns ju hur mycket som helst. Helt otroligt 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: