Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Hälsa och Nutrition

Näringsappar

2015-12-08 16:03 #0 av: kanskemenbarakanske

Hej!
Nån som vet någon app när man kan räkna ut hur mycket av allt man ätit. Inte bara kolhydrater, protein och fett utan även mineraler och vitaminer?
Skulle vara kul och framförallt bra att veta om man får i sig allt som man ska😊

Anmäl
2015-12-08 16:13 #1 av: Fridaaaa

myfitnesspal tycker jag är bra :)

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-12-08 17:17 #2 av: [Synnerlig]

https://cronometer.com Glad Finns som app också.


Anmäl
2015-12-08 21:35 #3 av: kanskemenbarakanske

Tack ska kika på dom 😀

Anmäl
2015-12-09 11:36 #5 av: kanskemenbarakanske

Såg nu att myfitnessoal bara visade kolhydrater, protein och fett? Vilket jag inte var ute efter. Det gjorde dock cronometern men den kostade😕

Anmäl
2015-12-09 11:38 #6 av: Fridaaaa

#5 Nej det visar mer än så, i alla fall för mig. 

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-12-09 16:16 #7 av: erik_j

Cronometer är gratis om du bara skippar Premium/Gold.

Har den på web och android-app. Funkar kanon i gratisversionen.

Tror huvudsakliga attraktiva funktionen i Gold är att man kan skapa och dela recept (så man slipper copy paste lösa ingredienslistor för återkommande lagade maträtter vilket endå kanske inte är jättejobbigt).

Bara man lär sig undvika felaktiga och fortifierade/berikade items så verkar cronometer mycket effektiv och pålitlig så långt som teoretiskt näringsintag kan tänkas.

Halvfabrikat så som Oatly kan vara bättre att logga 100g Oats och 900g vatten snarare än 1000g "Oat milk". Många sådana växtmjölkar och halvfabrikat och tom. tomatsås kan se rätt annorlunda ut i USA där allt är mindre naturligt och många databas-inlägg på växthusgrödor så som tomater kan ha hyfsat felaktiga data på vissa vitaminer/mineraler så dubbelkolla lite i början med flera olika items från olika databaser.

Jag försöker bygga upp många halvfabrikat genom ingredienserna och skippa alla utom de items som jag hittat att de verkar stämma.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.