Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 1334 ggr
vendelay
12/20/15, 8:54 PM

Veganska tvålar, hud- & skönhetsprodukter osv

Vart köper ni era veganska prylar? Speciellt intresserad av shampoo och eyeliner men allt är välkommet.

Lush djurtestar inget och har i stort sett bara veganska produkter.
Finns det fler ställen?

Body shop djurtestar inte men är heller inte speciellt öppna med att de ägs av L'Oréal, vilka testar på djur i Kina. 

Tycker ni en ska stödja företag som säljer i Kina? Och vad tycker ni om att handla från Body Shop?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
veggie4every1
12/20/15, 10:12 PM
#1

Jag köper det mesta från iherb på nätet. Hela sortimentet är inte veganskt, men de har väldigt mycket veganska prylar🙂

Har inte handlat från Body shop på många år. Det känns onödigt att stödja företag som man vet säljer i Kina, men å andra sidan så är det ju bra om det är en efterfrågan på de veganska produkterna som inte är djurtestade….🤔

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
12/20/15, 10:21 PM
#2

#1 Förlåt, jag glömde att söka om det fanns liknande trådar och det fanns ju ganska mycket. iHerb verkar vara poppis 😃 Det är bra, då kan jag vara säker på att varorna faktiskt kommer fram.

Jag blev så arg när jag fick veta att de ägdes av L'Oréal att jag inte har handlat sedan dess för de har aldrig gett sken av att det skulle vara så. De har bara sagt att de inte testar på djur och därför har jag inte tänkt på att googla dem. Å andra sidan säger de ju själva att genom att handla från dem kan det göra att andra också får upp ögonen för icke-djurtestade produkter så jag vet inte.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
12/20/15, 11:18 PM
#3

#2 Många känner så när de får reda på att de ägs av L'Oreal. Blev också besviken och min dotter med som då slutade att handla där.

Iherb är toppen och de har fina produkter. Har alltid fått paketen jag skickat efter, men det är lång leveranstid ibland flera veckor om man tar den billiga frakten. Så man får räkna med det bara.

Tyvärr har de slutat med en del grejer jag gillade, men å andra sidan kommer det nyheter in också.

Har ett paket på väg nu, hoppas på att det kommer fram till jul🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
12/20/15, 11:20 PM
#4

#3 Bra att veta om frakten. Tack för dina tips 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
12/21/15, 12:02 AM
#5

#4 Det är bra priser också på exempelvis B12🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
12/21/15, 1:46 AM
#6

#5 Tack för tipset, det ska jag komma ihåg att titta på om/när jag beställer!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Lustgas
12/21/15, 10:35 AM
#7

Är väl medveten om att Body Shop ägs av Loreal, men eftersom jag tycker att det är bra att ett så stort företag står upp för att de  inte testar på djur så fortsätter jag att köpa produkter därifrån. För att visa att även om deras ägare gör fel, så gör de någonting rätt. Sedan är det synd att de använder honung i flera av deras produkter, så dem undviker jag naturligtvis. Annars använder jag en del från Urtekram, gillar deras handtvål och deo! Är dock inte lika nöjd med balsamet, så det tänker byta ut vid nästa inköp. Gällande schampoo så är jag ett stort fan av Maria Åkerberg. Det kostar en del, men å' andra sidan så behöver jag bara använda det i genomsnitt en gång i veckan => håller ett väldans långt tag 😃

[V3g4Life]
12/21/15, 11:12 AM
#8

Tänkte precis tipsa om Urtekram också, de har dessutom deo utan gifter och tandkräm utan fluor. 😃

vendelay
12/21/15, 12:58 PM
#9

Urtekram får jag allergiska utslag av, jättekonstigt för jag är inte känslig mot någonting annat så jag har ingen aning vad det kan vara för som ni säger är deras deo utan gifter osv? Mycket märkligt 🤔

#7 Förstår dina tankar om Body Shop. Jag håller med att det är bra att de står upp för sin sak men jag känner mig så lurad att jag inte visste om det tidigare.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

oddahviing
12/22/15, 1:15 PM
#10

Jag är au naturel för det mesta, jag kollade igenom Lush men de är så dyra och så använder de SLS i sina shampoon vilket jag inte är så himla glad över… I Sverige använde jag mycket Urtekram, tycker om deras brown sugar shampoo! Jag handla mycket från Bodystore.com också, de har ett bra utbud. Här i UK handlar jag ofta från ebay och söker veganskt, köpte en påse 'assorted' tvålar som är eko. och i olika dofter som jag använder till kropp och händer. Använder mest kokosolja som lotion om behövligt men jag är nästan aldrig torr, mest fötter och händer. Jag har en Sukin handkräm… köpte ett naturligt shampoo gjort på oljor från ebay, men jag föredrar faktiskt rassull-lera och kommer köpa nåt kilo från ebay snart. Tandkräm - Kingfisher eller Thursday Plantation utan fluor. Softskin.se handlade jag lite smink av förut, Lavera & benecos.

'-Headlights on the highway-'

devour
12/27/15, 12:48 PM
#11

Känns olustigt att tjejen i kassan inne på Body shop ljög för mig. Jag frågade om de sammarbetar med företag som säljer produkter till Kina och hon sa nej. Fy fan.

vendelay
12/27/15, 5:17 PM
#12

#11 Det är mycket möjligt att hon inte hade någon aning om vad hon pratade om. Det har hänt mig också när jag frågat på typ Kicks om de säljer något som inte är djurtestat (och alltså inte får säljas i Kina) och hon svarade att "INGENTING vi säljer har djurtestats!" fast sen kröp det ju fram att hon hade ingen aning.

Men problemet kvarstår, de undanhåller fakta från sina kunder och i viss mån tydligen deras anställda.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[klarabastin]
12/29/15, 12:59 AM
#13

#11 

Såg en anställd inne på Lush en gång med päls på kragen. Fy fan vad äckligt😡

Annons:
devour
12/29/15, 4:06 AM
#14

Då kn man säga att man inte vet. Inte hitta på egna historier. Även om de produkte jag nu köpt i sig inte är djurtestade så sammarbetr dom med ett företag som säljer till Kina och det ville jag inte.

vendelay
12/29/15, 3:40 PM
#15

#13 Usch! När jag var där sa en anställd att typ 80-90% av alla anställda är veganer, trist att någon som bär päls får jobba där.

#14 Fast hen kanske trodde att det var sanningen, menade jag. Men jag håller med dig, det är hemskt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

oddahviing
12/29/15, 7:05 PM
#16

Kan det varit fuskpäls?

'-Headlights on the highway-'

Upp till toppen
Annons: