Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Hälsa och Nutrition

Ett bra kosttillskott?

2015-12-27 22:40 #0 av: kanskemenbarakanske

Försöker hitta ett kosttillskott som täcker det som kan vara svårt att få i sig genom en vegansk kost. Uppfattat det som att B12 och järn är det som är svårast att få i sig? 

Så undrar nu om detta ser ut att vara ett bra kosttillskott att ta eller om det fattas någon mineral och vitamin som man lätt får brist på som vegan i detta kosttillskott :) 

http://www.lifebutiken.se/produkter/vitaminer-mineraler/multivitaminer/life-multi-woman-90-kap

Anmäl
2015-12-28 00:00 #1 av: [V3g4Life]

Järn är väl inte så svårt? B12 kan alla få brist på oavsett kost.

Anmäl
2015-12-28 00:01 #2 av: [V3g4Life]

Järn är väl inte så svårt? B12 kan alla få brist på oavsett kost

Anmäl
2015-12-28 00:12 #3 av: [klarabastin]

Länk

Medarebetare på: Vegan ifokus

Anmäl
2015-12-28 00:38 #4 av: vendelay

Kan bero på personen också. Jag har svårt att ta upp järn, det hade jag när jag fortfarande åt kött så det har ingenting med min veganska kost att göra, så jag har alltid behövt ta järntabletter. 

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2015-12-28 01:35 #5 av: veggie4every1

#0 Det ser ut som ett bra tillskott, men jag är osäker på om det är veganskt. Tänker på järnet och D-vitaminet exempelvis. Vill du vara på den säkra sidan är det nog bättre att du köper ett tillskott som är veganskt och gjort för veganerGlad

Den här tabletten är väldigt bra och täckande om man vill ha något lite extra (man behöver inte vara gravid för att äta den) Skämtar

http://www.veganlife.se/product.html/deva-prenatal-multivitamin-2?category_id=4

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2015-12-28 09:03 #6 av: kanskemenbarakanske

#1 kanske inte. Men det är vad jag lyckats googla fram och även ser på en app jag har i mobilen. Kommer aldrig upp till 100% av RDI av järn per dag.. Sen detdär med B12 så har jag hört att veganer SKA äta b12 tabletter. Liksom ingen snack om saken då det inte finns i vegansk kost. B12 är också lite klurigt då man inte märker bristen förens efter flera år.  Vill understryka att detta är vad jag har läst om och hört!

#5 detdär såg ju bra ut men är inte % av vitaminerna och mineralerna lite höga? Räcker väl med att ta 100% av RDI. Annars är det väl lite som proteinet att man bara kissar ut det kroppen inte behöver? 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.