Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 2369 ggr
[klarabastin]
2016-01-01 02:20

Varför vegan och inte bara vegetarian?

Här är anledningen! Ägg och mjölk bidrar till djurförtryck och tortyr exakt lika mycket som köttindustrin gör!🤔

Annons:
isla
2016-01-02 00:09
#1

Mjölk innehåller dessutom kasein, vilket inte alls är bra för kroppen. Nej, mjölk är för kalvar, så enkelt är det!

vendelay
2016-01-02 01:38
#2

#1 Bra sagt! Modersmjölken är för det egna barnet, i vissa fall för andras barn inom samma art. Det är definitivt inte naturligt för en människa att dricka kalvarnas mjölk!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Denna kommentar har tagits bort.
IngaTrnqvist
2016-01-02 03:00
#4

Fast det är skillnad på Vegetarian och laktoovovegetarian. En Vegetarian äter inte mjölk eller ägg :p

[klarabastin]
2016-01-02 03:04
#5

#4 Jo det är sant! Men de flesta som tänker på Vegetarian tänker ju på en lakto-ovo.  Till exempel så står det alltid bara "vegitariskt" på resturanger. Det är faktiskt lite konstigt?

IngaTrnqvist
2016-01-02 05:35
#6

#5 Egentligen är det falsk marknadsföring som går att anmäla, men det är vad det är i folkmun, oturligt nog. Så jag får gå runt och kalla mig Vegan även om jag inte är det. (Igen beror det på vad man tolkar som vegan)

On topic, håller verkligen med om att det är märkligt att avstå kött men fortsätta med mjölk och ägg, väldigt bra video (y)

Annons:
Upp till toppen
Annons: