Annons:
Etikettveganprat
Läst 922 ggr
[V3g4Life]
1/1/16, 3:35 PM

Nyårslöfte.

  • Plastbanta

  • Sluta äta skräpmat

  • Dra ner på socker

  • Köpa endast SH och inte nytt. (second hand)

Vilka är era nyårslöften?

Annons:
Lustgas
1/1/16, 5:32 PM
#1

Har inga riktiga nyårslöften, snarare nyårsmål:

  • Gradera till brunt bälte i karaten
  • Klara av att göra en dip
  • Flytta till Tyskland med min sambo

Dock har jag en tradition av att alltid ha ett sockerfritt januari, det vill säga undvika livsmedel med tillsatt socker. Därutövver brukar jag försöka minska ner på vetemjöl, mest för att göra avvänjningen lättare. Dessutom har det varje år blivit ytterligare en liten utmaning som följer, i år i form av att äta minst ett raw food-mål per dag.  🙂

Lycka till med dina nyårslöften! Tycker det låter som ett bra löfte med second hand 👍

veggie4every1
1/1/16, 6:20 PM
#2

Jag har tänkt att lära mig mer inom djurrätt och så har jag tänkt att komma igång med att skriva debattartiklar i tidningarna.

#0 Sen borde jag kopiera alla dina nyårslöften också 😉

#1 Låter spännande med att flytta till Tyskland. Jag bodde i Munchen och Bad Tölz i några år på 1980/90-talet🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[V3g4Life]
1/1/16, 6:31 PM
#3

#1 Va roligt med flytt till Tyskland. Kommer din sambo därifrån?

#2 Spännande med mer djurrätt, läste en del tidningar men inte engagerat mig så mycket i det mer än matlagning och textil fritt från animalier. 😃

Lustgas
1/1/16, 6:45 PM
#4

#2 Åh, München är fint! Själv bodde jag i Wiesaden tillsammans med min mamma och låtsaspappa när jag var runt sju år, och så var jag au pair i grannstaden Frankfurt för några år sedan. 

#3 Nej, han kommer från Sverige och har bott här i hela sitt liv. Anledningen är att jag helt enkelt känner mig mer hemma i Tyskland än vad jag gör här (mentaliteten, liksom), trots att jag är född och till större delen uppväxt i Sverige. Så efter att ha skjutit upp Tysklands-drömmen genom att istället flytta in hos min sambo i Göteborg  i snart tre år, så kändes det rättvist att han (och jag, hah) skulle få prova på att bo i Tyskland ett tag. Om det inte känns bra så får vi väl flytta tillbaka, men det är ju åtminstone värt ett försök  🙂

veggie4every1
1/1/16, 7:25 PM
#5

#4 Ja, det är jättefint i Munchen. Men det går inte upp emot Bad Tölz med omnejd, det är så fantastiskt vackert, både sommar som vinter tycker jag. Det är nog den vackraste platsen jag någonsin varit på. Åk dit någon gång om du har möjlighet🙂

Oktoberfesten och fasching, hehe..det var tider det😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

hyvetytte
1/1/16, 8:03 PM
#6

*Bli Vegan (första dagen)

*Skriva klart min roman och skicka till förlag 

*Vara snäll

*Ta examen till sommaren och hitta ett jobb innan sommaren är slut

#0 vad är plastbanta? :)

Annons:
veggie4every1
1/1/16, 9:00 PM
#7

#6 Bra löften🙂

Jag tror plastbanta är att använda så lite plastartiklar som möjligt. Men vi får se vad #0 säger…😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[V3g4Life]
1/1/16, 9:16 PM
#8

Plastbanta betyder att man drar ner på plast och använder det så lite som möjligt (av lite olika anledningar), använder till exempel stekspade gjord av majs och bambu (är mer tåligare än plast, ger inte ifrån sig några gifter, tål högre temperatur än en vanlig plast-stekspade). Vi använder mycket träredskap i köket, bytt ut alla blastburkar till glas. 😃

sallad
1/1/16, 9:39 PM
#9

1. Börja motionera, klyschigt, jag vet! Men efter att ha blivit Vegan så känner jag faktiskt att jag orkar, så hade tänkt börja med längdskidorna nu när skolan drar igång. 2. Sen hade jag tänkt flytta till orten där jag går gymnasium, så att jag slipper åka 40 mil buss i veckan, bättre för miljön också. 3. Och när jag ändå flyttar till den lilla ostluktande byn (Burträsk, västerbottenost ni vet), så skall jag troligtvis engagera mig i något nyttigt. Antingen politiskt eller volontär åt typ röda korset, kanske både och!

-Rasmus 🌈

vendelay
1/1/16, 10:04 PM
#10

Jag har samma nyårslöfte som jag haft de senaste två, tre åren: göra saker som gör mig lycklig och inte göra saker som gör mig olycklig. Jag tror att 2016 kommer att bli ett mycket lyckligt år för mig! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: