Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1384 ggr
Loxo
2016-01-06 19:20

Bra mixer/blender?

Tänkte införskaffa mig en mixer för att göra smoothies med. Det lutar åt den här.  Någon som vet om den är bra eller har någon annan att rekommendera?  Den behöver inte kunna krossa frysta bär eller is.

Annons:
veggie4every1
2016-01-06 19:45
#1

#0 Jag vet inget om den blendern i länken, men snygg är den ju och behöver du inte krossa något bör den fungera fint tror jag 🙂

Jag hade denna tills för ett par veckor sedan när den gick sönder. Jag behövde krossa is och frysta bär dock. Den skrämde halvt ihjäl mig då jag skulle fylla på lite sojadryck utan locket på och den bara satte på sig självt😮Smoothie blev det över en stor del av köket även om det bara varade i några sekunder…😃

Nu gör jag smoothie i matberedaren, vilket funkar bra också tycker jag.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[klarabastin]
2016-01-06 21:04
#2

Har själv denna. Tycker att den funkar jättebra🙂 Har hört mycket gott om magic bullet

Lilolizeit
2016-01-06 21:11
#3

Det är precis den vi har hemma. Funkar jätte bra även till att krossa is å fryst frukt/bär. Vi använder den dagligen till just smoothies.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Ninja99
2016-01-07 05:06
#4

Har haft en Wilfa i flera år (en sådan som länken i #1 men jag har en silverfärgad) och är jättenöjd. Gör smoothies varje morgon och har lagat rawfoodsoppor i den för 4 pers också, funkar utmärkt eftersom den är så rymlig. Det enda negativa med den är att det är lite hög ljudnivå, förr när jag hade katter blev de livrädda när jag satte igång den… Den har blivit bäst i test och är väldigt robust och prisvärd, innan jag köpte så gjorde jag en ganska grundlig marknadsundersökning och eftersom jag inte ville betala 1 500 kr eller mer för mer "hippa" apparater, så blev den en Wilfa (tror den kostade runt 500-600 kr då). Det finns annars en avgudad blender i rawfoodkretsar (som jag inte minns namnet på just nu) som jag anser är svindyr, men säkert jättebra kvalitet, men jag har svårt att motivera ett pris på flera tusen för en sådan köksmaskin. Tycker att den du hittat ser lite liten ut (600 ml tror jag den var på?) räcker den för dina behov? Lycka till med köpet, hoppas du hittar något du trivs med!

Tjohalia83
2016-01-07 12:54
#5

#4 Blendern i rawfoodkretsar, tänker du på Vitamix? Har sett den i en massa youtubevideor men känner väl detsamma som dig, LITE dyrt där. 😃

Leritza
2016-01-08 09:26
#6

Ingen erfarenhet av den som länkas till. Använder dock denna till smoothies https://www.netonnet.se/art/hemhushall/koksmaskiner/blender/andersson-smr-10/191078.9413/ bara haft den i ca ett halvår, men funkar bra nackdelen är dock ganska höga bägare som blir lite svår diskade.

Annons:
[kanskemenbarakanske]
2016-01-08 13:40
#7

jag använder aldrig mina smootihemixar. Ja jag har två, sjukt onödigt. Använder stavmixer till smoothies och tror att jag har denna ( http://www.kitchenone.se/produkt/bosch-mcm2054-matberedare/ ) till att göra dadelbollar, bananglass osv med. Alltså det som kräver mer kraft. 

Men har ett tips som jag stör mig på på en av smoothiemixern jag har. Det är att den är djupare är vad bladen är. Det gör att det som ligger längst ner inte mixas. Otroligt jobbigt enligt mig :)

Bulle_Julle
2016-01-08 18:21
#8

Tycker dom i glas är mycket bättre och mer hållbara än dom i plast. Den får inte bara för klumpig och tung heller

Upp till toppen
Annons: