Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska matprodukter

Vilka snabbnudlar är veganska?

2016-01-17 00:07 #0 av: Froakie

Hej! Nu är det den tiden på månaden igen för mig då jag får leva på nudlar. Vilka av Samyangs snabbnudlar är veganska (eller rättare sagt kryddblandningen)? Jag vet att Garants snabbnudlar med currysmak bla. är veganska men jag kommer inte till en Hemköp än på ett tag.

Anmäl
2016-01-17 09:01 #1 av: [Synnerlig]

Har hört att den enda veganska av Samyangsnudlar är den kryddstarka.

Anmäl
2016-01-17 09:31 #2 av: [Vegg]

Fast nudlar är väl inte billigast om man tänker på hur mycket. Billigare köpa ett paket med linser o göra soppor o Rotfrukt för att rosta i ugn. Såg för någon dag sedan rotfrukter 5 kr kg.

Anmäl
2016-01-17 09:34 #3 av: Juliaek

Aya oriental ska vara veganska! Och väldigt goda!!

Anmäl
2016-01-17 10:31 #4 av: Catsneez

Jag mailade samyang om deras nudlar för ett par månader sedan, svaret jag fick då var att ingen av deras nudlar är lämpliga för en vegan. Läser man på tex ingridienserna för kryddstark så står det på engelska att det finns "beef" eller "pork", men det står inte i ingiridenserna på svenska av någon anledning.
Så för säkerhetsskull, köp inte samyangs nudlar :)

Anmäl
2016-01-17 14:59 #5 av: [Vegg]

Måste vara korrekt. Finns lag på att det ska stå alla ingredienser även spår av vid allergi.

Anmäl
2016-01-17 15:16 #6 av: Froakie

#4 Om det är som Vegg säger så antar jag att kryddstark är safe. Svaret du fick låter lite som att Samyang skulle kunna bli stämda om de döljer ingredienserna.

Anmäl
2016-01-17 15:20 #7 av: Froakie

#2 Tyvärr är jag rätt lat... jag får ta tag i mig själv Lipar

Anmäl
2016-01-17 15:31 #8 av: veggie4every1

Jag har kollat det med samyang och det är enligt det mejlet och den personen så är det artificiella smaker av pork och beef och inte animalier.

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-01-17 15:56 #9 av: Froakie

#8 Kan man kalla det veganskt då egentligen? Känns inte så lockande, även om det är artificiellt.

Anmäl
2016-01-17 16:41 #10 av: [Vegg]

Kyckling kan vara bjäst så why not lixom.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.