Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Vegankost

D-vitamin

2016-01-19 17:32 #0 av: Rimi

Hej. Jag har börjat ta d-vitamin. Jag undrar  om jag ska undvika berikade växtmjölk och carlshamn margarin? För det får inte bli överdosering?

Tack på förhand :) 

Anmäl
2016-01-19 17:37 #1 av: [Synnerlig]

Beror väl lite på hur många enheter du tar via ditt kosttillskott varje dag, men jag tror knappast att du behöver sluta med de berikade produkterna. Det är nog så små mängder D-vitamin man får i sig från dessa berikade produkter Glad

Anmäl
2016-01-19 17:42 #2 av: Rimi

Tack för svar :)
Jag äter mycket smör. En paket på en vecka. :O

Det är den här jag tar:  http://www.clearlife.se/sv/artiklar/kind-organics-vegan-d3.html

Anmäl
2016-01-19 18:28 #3 av: [Synnerlig]

Med bara 1000 E om dagen så behöver du inte oroa dig, jag tar själv 2500 E om dagen Skrattar http://veganlife.se/product.html/vitashine-2500-iu

Anmäl
2016-01-19 18:32 #4 av: Rimi

Okej, tack! :D Ska man ta d-vitamin samtidigt som b12? Eller spelar det ingen roll? :) 

Anmäl
2016-01-19 18:47 #5 av: [Synnerlig]

Jag tar båda samtidigt på morgonen. Vet inte om det spelar någon roll Lipar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.