Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 784 ggr
veggie4every1
2016-01-31 22:08

"Att välja normen är också ett val"

Jenny Luks skriver: "Att ställa sig bakom normen är också ett val. Att äta kött är också ett ställningstagande. Alla har olika åsikter men bara för att en viss företeelse är norm, behöver det inte vara rätt. Det vet vi av historien, där människor ställt sig bakom de mest vidriga saker enkom för att alla andra gör det."
http://tidningensyre.se/att-valja-normen-ar-ocksa-ett-val/

Bra skrivet!

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Tjeja
2016-01-31 22:12
#1

Eller så gör man på ett vis och lever så för att man faktiskt inte vet om något annat…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Dex
2016-02-01 00:34
#7

Men shit, har jag hamnat fel på etisk djurhållning?

Eller vänta jag tror det är ni som hamnat fel tjeja och tlover.

Vegan iFokus ja där ska vi snacka om hur bra det är med jakt och slakt, skitbra tänkt respektfullt mot veganer också. Tack, det här är precis det jag vill läsa här.

veggie4every1
2016-02-01 02:22
#8

#7 Det ska du givetvis inte behöva läsa här, ber om ursäkt. Tråden är nu städad.

Om det blir mer propaganda för djurförtrycket i tråden så blir det skrivförbud för de som det berör.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

tlover
2016-02-01 09:26
#9

Jag propagerade inte för något, därför skrev jag tydligt att det som stämmer för just min situation kanske inte stämmer för andras.

edit: men för att mitt budskap inte ska gå förlorat redigerar jag mitt inlägg här.

Jag håller med #1 Det finns saker som jag lärt mig som ändrat mina levnadssätt. Vissa av dessa saker lärde jag mig ganska sent i livet så jag vet att jag inte kan döma folk för vad dom inte vet.

tex om alla bilar är blå och man tror att alla bilar ska vara blå så väljer man blått. Men lär man sig att det finns röda bilar och väljer det så kan man ju inte döma de som fortfarande har blå bilar utan man ska utgå ifrån att dom inte vet att det finns röda bilar.

l'm back

Upp till toppen
Annons: