Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Vegankost

Ica lanserar mjölkfritt

2016-02-04 07:05 #0 av: vendelay

Vegokoll berättar att Ica får en mjölkfri margarinserie här! Även D-vitaminet är veganskt. Jättebra! Glad

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-02-04 12:24 #1 av: veggie4every1

Ja, alltid bra med flera alternativTummen upp

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-02-08 17:11 #2 av: Ninja99

Stödköpte mitt första paket veganmargarin från ICA igår, bara för att heja på utvecklingen, trots att jag i princip aldrig äter bröd och knappt vet vad jag ska använda det till.. jo, det får bli till nykokt potatis.. :-)

Anmäl
2016-02-08 19:41 #3 av: vendelay

#2 Vad kul! Jag har inget ICA i närheten så jag har inte tittat efter produkterna än, men ska leta efter en butik när jag orkar Glad

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-02-08 20:20 #4 av: IngaTrnqvist

Så excited för detta, får hoppas den kommer hit snart. Jag använder väldigt mycket smör men gillar inte riktigt den oljiga smaken av Carlshamn, så hoppas denna kan vara något :)

Anmäl
2016-02-09 09:16 #5 av: Lustgas

Har provat den flytande nu, som jag tycker är rätt lik Carshamns. Skillnaden är att Icas är billigare och innehåller 20 kcal mindre/100 gram (tror det beror på mindre fetthalt, varför det är så vet jag inte).  Skrattar

Anmäl
2016-02-10 22:08 #6 av: vendelay

Nu var jag äntligen på ICA och de hade inte ens plockat upp margarinet! Fick åka hem igen utan margarin och ett ledset uttryck i ansiktet Ledsen (Okej, kanske överdrivet lite, men ville verkligen testa det)

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-02-11 00:31 #7 av: veggie4every1

#6 Haha, nej så trist. Jag tar mig nog inte till ICA inom närmaste tiden, men det ska absolut provas någon gång (dotter blir som vanligt provsmakare)Glad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-02-11 14:06 #8 av: Ninja99

Testade margarinet på en rågkaka igår, det var ok, men tyvärr ingen direkt fantastisk smakupplevelse, men väldigt bredbart (oerhört mjukt) direkt från kylen.

Synd bara att det bredbara margarinet innehåller palmolja, för även om det står att den är certifierad, så är jag inte helt övertygad om att dessa certifikat verkligen innebär det man tror och hoppas på. Det fuskas ju tyvärr en del i branschen och uppföljningen av dessa märkningar är inte helt förtroendeingivande.

Önskar mig fortfarande ett palmoljefritt margarin som tillverkas på ett bra sätt med nyttiga och ekologiska oljor. Hoppas någon i margarinbranschen läser detta. ;-)

Anmäl
2016-02-11 14:12 #9 av: vendelay

#8 Nej, innehåller det palmolja? Jag tyckte verkligen att jag läst att det inte skulle innehålla någon palmolja, så jag var superlycklig. Det suger ju!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-02-11 15:35 #10 av: Lustgas

#9 Den flytande innehåller ingen palmolja, så det kan ju vara innehållsförteckningen på den du läst. Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.