Annons:
Etikettvegankost
Läst 4301 ggr
vendelay
2/4/16, 7:05 AM

Ica lanserar mjölkfritt

Vegokoll berättar att Ica får en mjölkfri margarinserie här! Även D-vitaminet är veganskt. Jättebra! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
veggie4every1
2/4/16, 12:24 PM
#1

Ja, alltid bra med flera alternativ👍

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Ninja99
2/8/16, 5:11 PM
#2

Stödköpte mitt första paket veganmargarin från ICA igår, bara för att heja på utvecklingen, trots att jag i princip aldrig äter bröd och knappt vet vad jag ska använda det till.. jo, det får bli till nykokt potatis.. :-)

vendelay
2/8/16, 7:41 PM
#3

#2 Vad kul! Jag har inget ICA i närheten så jag har inte tittat efter produkterna än, men ska leta efter en butik när jag orkar 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

IngaTrnqvist
2/8/16, 8:20 PM
#4

Så excited för detta, får hoppas den kommer hit snart. Jag använder väldigt mycket smör men gillar inte riktigt den oljiga smaken av Carlshamn, så hoppas denna kan vara något :)

Lustgas
2/9/16, 9:16 AM
#5

Har provat den flytande nu, som jag tycker är rätt lik Carshamns. Skillnaden är att Icas är billigare och innehåller 20 kcal mindre/100 gram (tror det beror på mindre fetthalt, varför det är så vet jag inte).  😃

vendelay
2/10/16, 10:08 PM
#6

Nu var jag äntligen på ICA och de hade inte ens plockat upp margarinet! Fick åka hem igen utan margarin och ett ledset uttryck i ansiktet 😕 (Okej, kanske överdrivet lite, men ville verkligen testa det)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
veggie4every1
2/11/16, 12:31 AM
#7

#6 Haha, nej så trist. Jag tar mig nog inte till ICA inom närmaste tiden, men det ska absolut provas någon gång (dotter blir som vanligt provsmakare)🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Ninja99
2/11/16, 2:06 PM
#8

Testade margarinet på en rågkaka igår, det var ok, men tyvärr ingen direkt fantastisk smakupplevelse, men väldigt bredbart (oerhört mjukt) direkt från kylen. Synd bara att det bredbara margarinet innehåller palmolja, för även om det står att den är certifierad, så är jag inte helt övertygad om att dessa certifikat verkligen innebär det man tror och hoppas på. Det fuskas ju tyvärr en del i branschen och uppföljningen av dessa märkningar är inte helt förtroendeingivande. Önskar mig fortfarande ett palmoljefritt margarin som tillverkas på ett bra sätt med nyttiga och ekologiska oljor. Hoppas någon i margarinbranschen läser detta. ;-)

vendelay
2/11/16, 2:12 PM
#9

#8 Nej, innehåller det palmolja? Jag tyckte verkligen att jag läst att det inte skulle innehålla någon palmolja, så jag var superlycklig. Det suger ju!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lustgas
2/11/16, 3:35 PM
#10

#9 Den flytande innehåller ingen palmolja, så det kan ju vara innehållsförteckningen på den du läst. 🙂

vendelay
2/11/16, 3:47 PM
#11

#10 Det suger ju, för den flytande kommer jag ju aldrig att använda 😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: