Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 1487 ggr
[klarabastin]
2/4/16, 1:19 PM

Hur blev ni veganer?

Hur blev ni veganer? 😊

Annons:
vendelay
2/4/16, 9:00 PM
#1

Jag valde "en vän/väninna". Det började med att jag av någon anledning tittade på Djurfabriken (minns inte riktigt hur jag hamnade där) och jag blev faktiskt ganska chockerad. Så jag frågade min kompis som jag redan innan visste var Vegan och bestämde mig. Fick hjälp med att hitta bra veganprodukter osv, vi tipsar fortfarande varandra om olika maträtter och sånt. Nu står vi såklart ännu närmare varandra! 😃🤗

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

veggie4every1
2/4/16, 9:47 PM
#2

Jag valde familjemedlem. Min dotter ville bli Vegan och behövde då mitt stöd och det fanns bara dåliga ursäkter att inte själv bli Vegan men många bra anledningar att bli det🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2/4/16, 9:52 PM
#3

#2 Vilken underbar anledning att bli Vegan! Otroligt fint av dig att stötta henne och låta henne inspirera dig till att bli Vegan. Hon låter som en väldig fin människa, din dotter :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

IngaTrnqvist
2/4/16, 10:57 PM
#4

Valde sjalvmant. Såg en dokumentar (som inte ens var om djurratt/veganism, eller bara indirekt kanske). Den handlade om grisarnas och svindjurens historia och intelligens, tyvarr har jag inte namnet. Sedan byggde det på darifrån.

[rumelle]
2/5/16, 12:49 PM
#5

Jag valde "självmant". Jag har alltid älskat djur mer än allt annat och under alla år har jag liksom tryckt undan tankarna på att det inte är rätt att äta djur. Jag är uppvuxen i en familj av bönder och attityden att man ska äta kött så jag har varit lite kluven eftersom jag hela tiden känt att det inte är riktigt rätt. En period i tonåren åt valde jag bort kött förutom fisk/skaldjur och märkte att jag mådde ganska bra på det. Men pga ätstörningsproblematik blev jag mer eller mindre tvungen att gå tillbaka till en blandkost för att jobba med att bli frisk. Några år senare när jag mådde bra från ätstörningar upplevde jag att jag jag fick mer och mer problem med magen och jag valde bort köttprodukter och märkte hur jag mådde bättre på alla sätt. Efter ett år som Lakto-ovo-vegetarian bestämde jag mig för att nu var det dags att bli Vegan. Det känns verkligen som att jag har hittat rätt både för min egen skull och för djurens skull. 🙂

Näring
2/5/16, 3:33 PM
#6

Jag bestämde mig för att börja äta hälsosamt och så nära vår naturliga föda som möjligt. Det började med stenålderskost (inkl. animaliskt) men i takt med min fortsatta efterforskning (vi har ju funnits längre än stenåldern, mycket mycket längre!) och experimenterande ändrades kosten gradvis och innan jag visste ordet av åt jag som en Vegan utan att ha planerat det :D

Jag har dock aldrig kallat mig Vegan, jag försöker bara äta så hälsosamt och så nära vår naturliga föda som möjligt, och det råkar resultera i 100% naturligt och vegetariskt. Visst, vi är eventuellt gjord för att äta insekter, ägg och smådjur, men dessa är inte näringsmässigt essentiellt och dessutom oetiskt då det handlar om liv med egna känslor och viljor, därför väljer jag bort det!

Annons:
veggie4every1
2/5/16, 8:14 PM
#7

#3 Det är hon. Hon har fina värderingar🙂

Men det har ju du också🤗

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Lustgas
2/6/16, 1:23 PM
#8

Självmant,  även om jag påverkats av många faktorer - forum, poddar, dokumentärer mm där flera människor tillsammans påverkat mig i mitt val. Därutöver går jag en miljö-utbildning, och i samband med att jag började där kom jag i kontakt med flera lakto-ovo-vegetarianer och kände att jag ville leva för det jag står för, vilket inkluderade en reducerad konsumtion av kött. Så ja, många faktorer. Dock kände jag ingen Vegan innan jag själv valde att bli det. 🙂

oddahviing
2/7/16, 1:56 AM
#9

Vet inte riktigt i vilken kategori jag hamnar, jag var påverkad av allting, speciellt filmer om hur djur behandlas och hela fasaden om glada grisar och hoppiga kor raserades för min del. Blev Vegetarian självmant, var inte speciellt påverkad av mycket förutom att jag inte ville äta döda djur, sen på senare tid började jag förstå hur mjölkindustrin också är kopplad till köttindustrin så… självmant? Men jag valde annat. Andra människor och fakta har påverkat mig genom att exponera sanningen, och jag hatar att vara hypokritisk så jag valde att bli förändringen!

'-Headlights on the highway-'

sallad
2/11/16, 9:31 AM
#10

Jag föredrar att äta jordens frukt och inte tära på dess liv. Sen är det ju också väldigt mycket hälsosammare. Jag har flertalet krämpor som nästan helt försvunnit sedan jag blev Vegan (Ont i bröstet, ledvärk och den brännande smärtan jag kände på ryggen). 😃 Veganismen is the way. 

Minns dock inte riktigt hur jag blev Vegan från början, eller varför? 🤔

-Rasmus 🌈

Turast
2/14/16, 6:27 PM
#11

Efter 6 år av att ha varit pescetarian (demivegetarian, har ätit fisk och skaldjur) så har jag blivit Vegan

Jag insåg att jag aldrig åt ägg, aldrig drack mjölk, och åt fisk och skaldjur typ 1-2 ggr/år. Velat bli Vegan länge men inte "tagit tag" i det av outgrundliga anledningar. Nu har jag dock varit Vegan i en vecka drygt, men är inte så stor skillnad på innan :P Läser mer innehållsförteckningar nu dock och är mer noga med vad jag stoppar i mig! 👍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: