Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter

Rakhyvlar

2016-02-04 21:49 #0 av: WolfLady

Jag undrar om någon vet var en kan få tag i veganvänliga damrakhyvlar? GladHar ni tips på märken m.m ?

Anmäl
2016-02-04 21:52 #1 av: vendelay

Oh, så dum fråga av mig nu. Är inte rakhyvlar veganvänliga? På vilket sätt? :(

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-02-05 12:17 #2 av: WolfLady

#1 Det är själva remsan och tvålen (mjukgöraren) som finns på rakhyveln som oftast inte är vegansk som jag har förstått det. Jag har läst att de flesta rakhyvlar från Gillette, Venus och Bic m.m inte är veganska...Ledsen

Anmäl
2016-02-05 13:53 #3 av: vendelay

#2 Hade ingen aning om detta, vad trött jag blir! Hur som helst googlade jag på "vegan rakhyvel" och hittade

denna blogg

som säger att ICA har sagt att deras rakhyvlar är veganska!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-02-05 13:54 #4 av: vendelay

Hoppsan, länken försvann? Testar igen: veganmakeup.se

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-02-05 20:36 #5 av: WolfLady

#4 Åh, tack för tipset! Ska kika senare Glad

Anmäl
2016-02-06 13:24 #6 av: Lustgas

Wh00t?! Usch, hade ingen aning om detta. Tack för infon! 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.