Annons:
Etiketthälsa
Läst 2009 ggr
Candy123
2/7/16, 1:38 PM

Tillskott

Vad äter ni för tillskott? :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Tjeja
2/7/16, 1:52 PM
#1

B-vitaminer o folsyra (också en b-vitamin eg.).

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

veggie4every1
2/7/16, 2:01 PM
#2

Jag äter så pass bra att jag tycker det räcker med en B12 ett par dagar i veckan och D-vitamin ibland.

Men om jag slarvar med maten i en period så brukar jag ta en multivitamin under den perioden.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Ominous
2/7/16, 7:53 PM
#3

Jag tog Omnivegan under runt en månad, men var tvungen att sluta eftersom jag mådde illa och hade huvudvärk väldigt ofta.  Jag har börjat äta mer helvegetariskt("veganskt") senaste året och tänkte att det var bäst att ta kosttillskott. Tycker inte att jag har speciellt bra diet, men jag kanske tar tillvara på vitaminer väldigt bra.

Så just nu tar jag inget kosttillskott överhuvudtaget och mår prima, alltid haft bra värden trots att jag aldrig tar kosttillskott. (Varit LO-vegetarian i över 10år)

I wish I could write as mysterious as a cat

IngaTrnqvist
2/8/16, 12:01 PM
#4

VegVit multivitamintablett. I förebyggande syfte, B12-brist verkar inte kul. Hade OmniVegan innan, men de smakade så fruktansvärt illa och jag glömde oftast att ta två om dagen, den jag har nu behövs bara en.

Lustgas
2/8/16, 12:38 PM
#5

Just nu en multi-vitamin då och då som jag försöker ta slut på (främst på grund av att den är dragerad med gelatin. Blä), men annars har jag en burk med b12 som väntar på mig :)

Näring
2/8/16, 11:58 PM
#6

Jod, selen och D-vitamin. Jag äter inget B12.

Annons:
hyvetytte
2/9/16, 8:33 AM
#7

B12 brist kan leda till neurologiska skador och i vissa fall har man sätt en koppling till ALS, snälla ät era B-vitaminer även om ni tycker ni äter mat som är  berikad. Jag har någon störning i nervsystemet just nu, de vet inte vad det är och det är inte kul.

*~HamsterHamster~*
2/9/16, 7:41 PM
#8

B-12 och D för detta underbara sverigeväder utan sol ^^

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

[kiko]
2/9/16, 9:32 PM
#9

Jag tar inga tillskott utöver det att D-vitamin och B12 tillsatt i så många produkter att jag får tillskott varesig jag vill eller inte… :)

Upp till toppen
Annons: