Annons:
Etiketterhygienskönhet
Läst 1447 ggr
vendelay
2/10/16, 7:20 PM

Kostnader

Min matkostnad har sjunkit betydligt sedan jag blev Vegan (förutom i början när jag var tvungen att testa alla möjliga halvfabrikat för jag var så nyfiken) men i stort sett allt annat ökar ju. Speciellt skönhets- och hygienprodukter blir ju ofta så mycket dyrare än djurtestade produkter som är fulla med skit. Jag tycker förstås att det är viktigt att ett liv värdesätts högre än priset men många saker måste jag strunta i att köpa för jag har inte de pengarna. 

Jag funderar också på läkemedel. När en går till Apoteket för att få sin receptbelagda medicin så tar de ju alltid fram den billigaste. Nu kan jag personligen inte byta min medicin (måste ha just den som det står i receptet) men jag antar att mediciner som är fria från animalier ofta blir att kosta mer? Är det någon som vet?

Har ni några bra tips på att vara Vegan och fattig? Vart hittar en tvål till ett överkomligt pris? Vart finns smink som inte kostar mer än bostaden?? Vart finns billig tandkräm, deo, diskmedel, tvättmedel som alla är veganska? 😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[AnimeV4]
2/10/16, 7:31 PM
#1

Urtekram är ett väldigt bra märke.

Achatina
2/10/16, 7:37 PM
#2

Deo kan man göra själv, billigare, bättre för både miljö och dig själv. Helt övertygad om att man kan göra det mesta av de sakerna själv men har bara kollat upp deon än så länge.

vendelay
2/10/16, 7:41 PM
#3

Urtekram är billiga och har stora förpackningar men både jag och min sambo får stora utslag av deras produkter! Suger för just de går att få gratis när en donerar blod men vi kan inte använda dem haha.

Spännande, ska kolla upp att göra egen deo. Tack för länken!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[AnimeV4]
2/10/16, 8:09 PM
#4

Vad synd! :(

veggie4every1
2/11/16, 12:56 AM
#5

#0 Jag köper det mesta på iherb. Kan du tänka dig att skicka efter så har de ett stort sortiment på veganska produkter till bra priser. Sjunker dollarn igen så blir det ännu mer fördelaktiga priser.

http://se.iherb.com/search?kw=vegan+#p=7&cid=4838

De har även fina rengöringssprayer och diskmedel (method).

Annars så finns Garant Såklart som ska vara veganska ( jag gillar dock inte oparfymerade grejer, men går enkelt att doftsätta själv med eteriska oljor ), flux och eldorados tandkräm ska också vara veganska.

ELF har billigt smink och är vegancertade nu.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

vendelay
2/11/16, 8:28 AM
#6

#5 Tusen tack!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Lustgas
2/11/16, 12:47 PM
#7

Du kan ju prova balsammetoden, så slipper du kostanden för shampoo. Dessutom behöver du inte balsamera håret lika ofta allt eftersom hårbottnen vänjer av sig från beroendet från några av de ämnen som vanligen förekommer i shampoo. Eller så byter du till och med ut balsamet mot någon tsk äppelcidervinäger i någon liter kallt vatten, så blir det ännu billigare :) krävs dock ett par veckor av tålamod och fett hår (som avhjälps genom att skölja håret i varmt vatten och gnugga i hårbotten), men sedan så är det grymt värt! Dessutom mår håret oftast bättre och så sparar man tid :D

vendelay
2/11/16, 12:57 PM
#8

#7 Tack för tipset! Jag tvättar dock bara håret typ 2 gånger i månaden för det är så kort och blir inte smutsigt haha men bra att veta!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: