Annons:
Etikettmatprodukter
Läst 6653 ggr
[Rosett]
2/12/16, 2:01 PM

samyang ramen veganska?

Har hört att vissa sorter av Samyang ramens nudlar ska vara veganska trots att det står köttsmak på, vet någon vilka av deras smaker som är veganska? om det finns några 🙂

Annons:
IngaTrnqvist
2/12/16, 2:06 PM
#1

Bara den kryddstarka är vegansk :)

[Rosett]
2/12/16, 2:13 PM
#2

#1 Okay då vet jag att dem inte är veganska, men innehåller dem med köttsmak kött? har hört att det bara är "smak" vet du det?

IngaTrnqvist
2/12/16, 2:16 PM
#3

Ja, såvitt jag vet. Var en diskussion på ett annat forum där någon hade mejlat dem
 och fått det svaret. Så antagligen är det köttmjöl eller något i . Vet att det finns en 
vegansk kycklingnudlar men kommer inte ihåg vilket märke :/

Kalli
2/12/16, 2:36 PM
#4

Hade just denna diskussionen på jobbet.  Var nämligen en vegan/vegetarian som köpte nudlar (kommer inte ihåg märket) med köttsmak och nämnde att de inte skulle innehålla kött .

På samyang ramens nudlar med köttsmak står det dock köttextrakt eller liknande i innehållsförteckningen. Vi tolkade det som att produkten innehåller kött. När det gällde Eldorados stod inget sådant men de innehöll några E-nummer som jag inte har en aning om vad de står för.

Wowy
2/12/16, 4:19 PM
#5

#1 Är den vegansk i alla fall? Jippie! Jag brukade äta kryddstark förut innan jag blev Vegan, men har inte käkat sådana där nudlar på kanske ett och ett halvt år, två år. Nu vet jag att de är veganska, tack. :)

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Upp till toppen
Annons: