Annons:
Etikettdjurrätt
Läst 2050 ggr
[klarabastin]
2016-02-18 11:43

Var kommer ägg ifrån?

Otroligt informativ video!🙂

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Synnerlig]
2016-02-19 15:01
#5

Till er som skriver inlägg om att äta ägg från egna och frigående höns, läs reglerna. Inläggen har raderats.

  • All slags propaganda för djurförtrycket är otillåtet och kommer att raderas.
  • Det är ej tillåtet att rekommendera att nyttja animaliska produkter.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
DesK
2016-02-19 22:47
#7

Att radera ett antal sakliga inlägg, som dessutom visar respekt och förståelse för att man är Vegan, visar enbart på dålig respekt och kunskap. Vill ni ha det på detta viset, så skapar ni onödiga problem och visar på att bi inte vet vad ni sysslar med! Mycket tråkigt, tycker jag, då jag har haft ett gott samarbete med den här sajten tidigare.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Achatina
2016-02-19 22:49
#8

#5 Är inte din pressbild en "slags propaganda för djurförtryck". Det är ju en tamgris.

veggie4every1
2016-02-20 00:27
#9

#7 Det finns ingen respekt för veganism i de raderade inläggen och de bryter mot sajtreglerna som Synnerlig säger. Det som skapar onödiga problem är att inte läsa och/eller respektera reglerna.

Vegansajten är en antispeciesistisk sajt där vi förespråkar ett avskaffande av djurförtrycket. Då är det opassande att lägga ut bilder på egna hönor som man utnyttjar för ägg och berätta hur bra det är. Förstår man inte det eller struntar i det så kan det tyvärr hända att inlägg blir raderade.

Det är inte öppet för diskussion.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
veggie4every1
2016-02-20 13:23
#12

När jag säger att något inte är öppet för diskussion så är det inte öppet för diskussion. Jag kommer att utdela skrivförbud på de personer som väljer att inte respektera det och de personer som väljer att inte respektera sajtens antispeciesistiska ställningstagande och ignorera sajtreglerna.

Nu återgår tråden till ämnet.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

veggie4every1
2016-02-21 14:23
#13

Så här går det till i Sverige när de små tuppkycklingarna sorteras och dödas.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/362343?programid=412

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
72mm
2016-02-21 15:47
#14

"…de personer som väljer att inte respektera sajtens antispeciesistiska ställningstagande"

Så då antar jag att ett riktigt bra recept på bacon-omelett inte är att tänka på? 😎

Friskt kopplat är hälften brunnet!

veggie4every1
2016-02-21 16:11
#15

#14 Har du tråkigt så här på söndagseftermiddagen eftersom du svänger ditt trollspö på vegansajten?

Varför inte gå in på multikulturellt och dra lite rasistiska skämt också nu när du ändå är igång?😎

Speciesism och rasism  är båda förtryck och är du för ett förtryck så är du väl för andra förtryck.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[klarabastin]
2016-02-21 18:43
#16

#14

Då antar jag att ett riktigt långt skrivförbud är att tänka på😎

72mm
2016-02-21 20:11
#17

#15 "Varför inte gå in på multikulturellt och dra lite rasistiska skämt också nu när du ändå är igång?"

Jag har nog livslångt både läs och skrivförbud på multikulturellt. Inte tror du att de vill veta av några alternativa åsikter som inte håller sig inom bubblan? De är lite lika Vegan i fokus på så sätt…

Friskt kopplat är hälften brunnet!

veggie4every1
2016-02-21 21:34
#18

#17 Jahaja, är det så. Tja, speciesistiska åsikter är vi vana vid här, det har ju alla icke-veganer och alla icke-veganer har inte läs/skrivförbud på den här sajten.

Vi lever i ett speciesistiskt samhälle som vältrar sig i djurförtryck som upprättshålls av norm och lagar, så ingen blir direkt chockad över en och annan speciesistisk åsikt.

Det blir dock en annan sak när man börjar dra speciesistiska skämt, kräver respekt för sina speciesistiska åsikter och handlingar eller propagerar för det förtryck som vi kämpar emot.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Upp till toppen
Annons: