Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Vegankost

Att ha i rispapper?

2016-02-20 12:53 #0 av: Tilde

Tänkte göra såna rice paper rolls att ha med som matlåda när man behöver något snabbt och enkelt. Vad är gott att ha i dem? Verkar som om alla endast har avokado, gurka och morot... Jag vill gärna ha fler saker, men vad är godast? Min hjärna är för trött för att brainstorma just nu. Ledsen

Tänkte ha sojasås som dippsås då vi inte får ha jordnötter på jobbet och jag annars ville ha jordnötssås... Men men :)

♥ Tilde

Anmäl
2016-02-20 13:57 #1 av: [klarabastin]

Steka svamp och spenat tillsammans med kryddor är min favvoFörlägen

Medarebetare på: Vegan ifokus

Anmäl
2016-02-20 15:23 #2 av: kanskemenbarakanske

marinerad tofu :) såå gott!

Anmäl
2016-02-20 16:16 #3 av: veggie4every1

Vilken bra tråd! Jag har aldrig ätit rispapper, så med era tips här blir det en ny spännande maträtt för migGlad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-02-20 17:30 #4 av: [Synnerlig]

Förutom det tråkiga och vanliga som gurka, morot, avokado, spenat och skott så har jag även i glasnudlar och det förbjudna: jordnötterna :P

Sen doppar jag mina rullar i Santa Marias sweetchilisås :)

Anmäl
2016-02-20 17:45 #5 av: Tilde

#1 Gillar inte svamp men får kanske försöka lära mig... Tyst

#2 Det ska jag testa! :)

#4 Åh får inte ha jordnötter på jobbet, finns en som är tokallergisk. :(

♥ Tilde

Anmäl
2016-02-20 18:34 #6 av: kanskemenbarakanske

Kom på lite mer saker att ha i :)

böngroddar, diverse grönsaker, tofu (som jag skrev), glasnudlar, wookgrönsker som man köper i konserver, ris, bönröra. Sedan kan man ju göra det till en efterrätt och ha i chokladsås, banan, frukter osv :D

Anmäl
2016-02-20 19:06 #7 av: Usagi_

Rice paper rolls är såå gott!

Vi brukar ha bland annat riven rättika och friterad tofu i. Doppar i hoisinsås blandat med rismjöl och vatten, fast tror dock det är animalier i hoisinsåsen. :)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Anmäl
2016-02-20 20:01 #8 av: veggie4every1

#7 Det är inga animalier i hoisinsås. Åtminstone inte i Blue Dragons och enligt ett hemmagjort recept jag sett på internet.

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.