Annons:
Etikettvegankost
Läst 1191 ggr
[Tilde]
2/20/16, 12:53 PM

Att ha i rispapper?

Tänkte göra såna rice paper rolls att ha med som matlåda när man behöver något snabbt och enkelt. Vad är gott att ha i dem? Verkar som om alla endast har avokado, gurka och morot… Jag vill gärna ha fler saker, men vad är godast? Min hjärna är för trött för att brainstorma just nu. 😕

Tänkte ha sojasås som dippsås då vi inte får ha jordnötter på jobbet och jag annars ville ha jordnötssås… Men men :)

Annons:
[klarabastin]
2/20/16, 1:57 PM
#1

Steka svamp och spenat tillsammans med kryddor är min favvo😊

[kanskemenbarakanske]
2/20/16, 3:23 PM
#2

marinerad tofu :) såå gott!

veggie4every1
2/20/16, 4:16 PM
#3

Vilken bra tråd! Jag har aldrig ätit rispapper, så med era tips här blir det en ny spännande maträtt för mig🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
2/20/16, 5:30 PM
#4

Förutom det tråkiga och vanliga som gurka, morot, avokado, spenat och skott så har jag även i glasnudlar och det förbjudna: jordnötterna :P Sen doppar jag mina rullar i Santa Marias sweetchilisås :)

[Tilde]
2/20/16, 5:45 PM
#5

#1 Gillar inte svamp men får kanske försöka lära mig… 🤐

#2 Det ska jag testa! :)

#4 Åh får inte ha jordnötter på jobbet, finns en som är tokallergisk. :(

[kanskemenbarakanske]
2/20/16, 6:34 PM
#6

Kom på lite mer saker att ha i :)

böngroddar, diverse grönsaker, tofu (som jag skrev), glasnudlar, wookgrönsker som man köper i konserver, ris, bönröra. Sedan kan man ju göra det till en efterrätt och ha i chokladsås, banan, frukter osv :D

Annons:
Usagi_
2/20/16, 7:06 PM
#7

Rice paper rolls är såå gott!

Vi brukar ha bland annat riven rättika och friterad tofu i. Doppar i hoisinsås blandat med rismjöl och vatten, fast tror dock det är animalier i hoisinsåsen. :)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

veggie4every1
2/20/16, 8:01 PM
#8

#7 Det är inga animalier i hoisinsås. Åtminstone inte i Blue Dragons och enligt ett hemmagjort recept jag sett på internet.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Usagi_
2/20/16, 9:20 PM
#9

#8 Aha! Vad bra, då funkar det ju.

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Upp till toppen
Annons: