Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Frukterian (Diskussion och recept)

frukterian?

2016-02-24 19:27 #0 av: kikärtan

Hej! Jag är ny här på ifokus och undrar om någon här är frukterian eller vart det tidigare??Glad

Anmäl
2016-02-24 20:11 #1 av: veggie4every1

Hej, välkommen hit kikärtanGlad

Jag vet faktiskt inte om vi har någon frukterian på sajten, men vi får hoppas att någon ger sig till kännaGlad

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-02-25 16:24 #2 av: Liv03

Hej kikärtan (jag är också ny😁)!!!!!
Vad är frukterian?!?!!
Förlåt men har aldrig hört det förut...

Anmäl
2016-02-25 17:02 #3 av: [klarabastin]

#2 frukterian är en person som bara äter frukter och nötter samt frön! 

Har prövat i en vecka förra sommarn, tyckte det var super kul! Men tyvärr var det ohållbart då föräldrarna blev rädda för att jag skulle dö i närings brist..Arg

Medarebetare på: Vegan ifokus

Anmäl
2016-02-26 06:59 #4 av: Sisselie

Jag har varit "nästan frukterian" i 2 veckor, dvs jag äter frukt och gröna bladgrönsaker, och nu har jag precis lagt till sesamfrön.

Enbart frukt kan man inte klara sig på, för man får inte i sig tillräckligt med mineraler då. Men kombinationen frukt och gröna bladgrönsaker är det många som levt på i över 20 år. Men jag undrar just om det räcker. Jag lade in vad jag åt på cronometer, där man kan se hur mycket man får i sig av de olika aminosyrorna, och det verkade inte spela nån roll hur mycket banan och romansallat  jag än lade in, jag kom ändå inte upp ens i 70 % av det jag behöver av metionin och tyrosin. Men lägger man till sesamfrön eller paranötter funkar det.

Anmäl
2016-02-26 07:20 #5 av: Liv03

#3 ok, tack😊.
Jag vet, jag känner igen mig. Mina föräldrar tror att min kropp kommer att förstöras om jag inte dricker mjölk😑

Anmäl
2016-02-26 14:14 #6 av: veggie4every1

#5 Snarare tvärtomSkämtar

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl