Annons:
Etikettfrukterian
Läst 2390 ggr
kikärtan
2/24/16, 7:27 PM

frukterian?

Hej! Jag är ny här på iFokus och undrar om någon här är frukterian eller vart det tidigare??🙂

Annons:
veggie4every1
2/24/16, 8:11 PM
#1

Hej, välkommen hit kikärtan🙂

Jag vet faktiskt inte om vi har någon frukterian på sajten, men vi får hoppas att någon ger sig till känna🙂

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Liv03
2/25/16, 4:24 PM
#2

Hej kikärtan (jag är också ny😁)!!!!! Vad är frukterian?!?!! Förlåt men har aldrig hört det förut…

[klarabastin]
2/25/16, 5:02 PM
#3

#2 frukterian är en person som bara äter frukter och nötter samt frön! 

Har prövat i en vecka förra sommarn, tyckte det var super kul! Men tyvärr var det ohållbart då föräldrarna blev rädda för att jag skulle dö i närings brist..😡

Sisselie
2/26/16, 6:59 AM
#4

Jag har varit "nästan frukterian" i 2 veckor, dvs jag äter frukt och gröna bladgrönsaker, och nu har jag precis lagt till sesamfrön.

Enbart frukt kan man inte klara sig på, för man får inte i sig tillräckligt med mineraler då. Men kombinationen frukt och gröna bladgrönsaker är det många som levt på i över 20 år. Men jag undrar just om det räcker. Jag lade in vad jag åt på cronometer, där man kan se hur mycket man får i sig av de olika aminosyrorna, och det verkade inte spela nån roll hur mycket banan och romansallat  jag än lade in, jag kom ändå inte upp ens i 70 % av det jag behöver av metionin och tyrosin. Men lägger man till sesamfrön eller paranötter funkar det.

Liv03
2/26/16, 7:20 AM
#5

#3 ok, tack😊. Jag vet, jag känner igen mig. Mina föräldrar tror att min kropp kommer att förstöras om jag inte dricker mjölk😑

veggie4every1
2/26/16, 2:14 PM
#6

#5 Snarare tvärtom😉

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Upp till toppen
Annons: