Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (19) Senaste inläggen

Djurrätt & Veganism Frukterian (Diskussion och recept) Frågor och tips Föreläsningar / videos / audios Hälsa och Nutrition Hygien, kosmetika och kemtekniska produkter Information om sajten Köpes / Säljes / Bortskänkes Köttersättning Konservering (vin, sylt saft, inläggningar osv) Klotterplanket Miljö O.T. (Off-topic) Politiska frågor Restauranger Träning Undersökningar Kluringar Tävlingar Topplistor Vegankost Veganprat Veganska matprodukter Veganföräldrar Veganska textiler, kläder & skor Recept (Varmrätt & Övrigt) Recept (Efterrätter & Förrätter & Godis) Recept & Diskussion (Glutenfritt) Recept (Pålägg) Recept (Såser) Recept (Rawfood - Råkost) Recept (LCHF-vegan) Recept (LFD Low Fiber Diet)
Veganska matprodukter

Ny vegansk glass till våren! :)

2016-03-01 17:02 #0 av: veggie4every1

Nog ser väl den här nice creamen alldeles för smarrig ut?Skrattar

http://www.ellematovin.se/holly-dan-vegansk-glass/

Sajtvärd på Vegan iFokus & Djurrätt iFokus         
Krossa speciesism - Bli vegan Hjärta

Välkomna till nya Djurrätt iFokus

Anmäl
2016-03-01 18:52 #1 av: vendelay

Ojojoj, spännande! Kan inte riktigt påstå att någon faller mig i smaken bara av att läsa beskrivningarna men alla veganska alternativ är alltid välkomna! 

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-03-01 19:59 #2 av: kanskemenbarakanske

Den enda jag kan tänka mig köpa är nog choklad och jordnötssmaken sånnafall. Resten kändes sådär. Men som #1 säger så är veganska alternativ alltid välkomna :D

Anmäl
2016-03-01 21:00 #3 av: veggie4every1

Jooo..blåbär och saltlakrits, nomnomLipar

Men min önskeglass vore kokos och kola, undrar om någon kommer att tillverka den smaken någon gång?Kär

Anmäl
2016-03-01 21:24 #4 av: vendelay

#3 Nej men usch! Gapskrattar Kokos och kola låter ju hemskt, din lilla knäppis SkrattarKramas 

För många år sen åt jag en vit chokladglass med röda vinbär, har jag för mig att det var, det var så sjukt gott, men jag har aldrig hittat något liknande igen och jag tror väl knappast att det finns veganskt Ledsen

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-03-01 21:50 #5 av: veggie4every1

#4 Haha, kokos och kola dödsgott ju, nomnom...Nörd...SkrattarKramas

Anmäl
2016-03-01 22:25 #6 av: Tant Grön

Mango passion och chili låter spännande. Har faktiskt aldrig provat någon vegansk glass, men blir nog tvungen i år. För sen jag slutat med mjölk så känns vanlig glass inte lockande att äta.

Anmäl
2016-03-01 22:33 #7 av: IngaTrnqvist

Den chokladglassen måste jag verkligen prova så fort jag ser den.
Kul med lite spännande smaker, men inget för mig de andra.

Anmäl
2016-03-02 13:41 #8 av: veggie4every1

Läste att dessa ska ersätta deras yoghurt glass. Bra när komjölksprodukter ersättsTummen upp

Jag kommer nog att prova alla så småningom, kanske till påskGlad

Anmäl
2016-03-02 13:46 #9 av: Carmarino

Det är annars lätt att göra glassen själv. Grundrecept finns t.ex. här:
http://vegoglass.blogspot.se/
http://www.vegetarism.se/lar-dig-hur-du-gor-en-lacker-veganglass-den-enkla-vagen/
I den första länken står det visserligen grädde och mjölk i ingredienslistan, men bilden visar havredryck och Carlshamns Luftig visp, så det är förmodligen det som menas.

Har själv provat att göra glass genom att byta ut grädde och mjölk i ett vanligt glassrecept mot iMat och havremjölk. Kokade upp smeten med en vaniljstång, och den smakade nästan som vanlig vaniljglass. Havresmaken kan ta över lite, men då kan man ju använda mandelmjölk istället t.ex. Sedan är det bara att smaksätta med vad man själv vill ha.

Det underlättar om man har en glassmaskin, men det är inte nödvändigt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2016-05-12 17:01 #10 av: vendelay

Jag har smakat två smaker - ska alldeles strax berätta vad jag tyckte i >denna< tråd ifall någon är intresserad!

Vegan iFokus (svenska)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.