Annons:
Etikettvegankost
Läst 2880 ggr
Liv03
2016-03-06 09:57

Vad äter ni till frukost??

Vad äter ni till frukost?? Jag äter bröd med avokado och ibland tomat nästan varje dag. Förut åt jag oatlys havregurt med jordgubbssmak och müsli med hampa och pyttelite chlorella men jag tyckte inte att det var så gott… Så jag vill veta ungefär var en Vegan äter till frukost för att få lite inspiration och kunna testa mig fram. Jag har väldigt svårt med frukosten för jag tycker att det är så tråkigt att göra och äta frukost. Jag vet att det här inlägget är lite konstigt men jag börjar tröttna lite på bröd med avokado…

Annons:
[klarabastin]
2016-03-06 10:26
#1

Oftast frukt men ibland avokado på rågbröd med citron😍

Annars gör jag overnight oats!

Wowy
2016-03-06 11:34
#2

Jag brukar äta havregrynsgröt och bröd med salt, olivolja och basilika. Ibland en frukt också.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

[Synnerlig]
2016-03-06 18:04
#3

Smoothie med frysta bananer, grönkål eller spenat, pumpafrön, linfrön, 3-4 dadlar, kakao och havremjölk. Smakar som en chokladmilkshake fast som är nyttig :P På helgerna lyxar vi ibland till det med nybakt bröd eller american pancakes (allt veganskt såklart) :)

veggie4every1
2016-03-06 19:22
#4

Havregrynsgröt med pumpafrön, linfrön, chiafrön och lite agavesirap och ibland äter jag soppa (mest på vintern) eller vita bönor.

Men så syndar jag emellanåt (ofta, hehe) och äter rostade mackor med "ost" och marmelad😛

Alltid grönt te till.

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Liv03
2016-03-06 20:16
#5

Gjorde en overnight oat nyss, det gick så himla snabbt och ser så gott ut. Ser fram emot att vakna på morgonen!!

Liv03
2016-03-06 20:18
#6

#1 glömde skriva vem jag skrev till!!😛

Annons:
vendelay
2016-03-06 21:16
#7

Jag försöker variera min frukost mycket, för annars tröttnar jag jättefort. Men exempelvis:

Rostat bröd med jordnötssmör och blåbärssylt.
Soyghurt med havrepuffar eller liknande.
Frukt - helst apelsin.
Baked oatmeal (Jag använder >detta< recept med äppelmos och sojadryck minus russin, stevia, kokosolja och toppingen.)
Mjukt bröd med kalla steka vegbullar.
Varma majskorn med lite margarin och salt.
Till jul gäller vörtbröd med Carlshamns margarin och kanel 😃

Ska också testa att göra egen nutella här någon dag, hoppas det blir mums 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Wowy
2016-03-06 21:25
#8

#7 Jag skulle också vilja göra egen nutella. :) Tipsa mig gärna om du har något recept.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

vendelay
2016-03-06 21:31
#9

Jag tänkte testa >detta< recept. Har aldrig gjort nutella tidigare så har inget att jämföra med men nu har jag äntligen köpt hem hasselnötter så vi får se när det blir av!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Wowy
2016-03-06 21:49
#10

Det där receptet har jag faktiskt kollat på. :) Verkar såååå gott! Berätta gärna hur det blir när du har gjort det!

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

vendelay
2016-03-06 21:52
#11

#10 Ska försöka komma ihåg det! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Flöffo
2016-03-06 22:51
#12

Müsli med havremjök oftast, men händer att jag äter annat också som t.ex. pannkakor, chiapudding eller havregrynsgröt  c:

//Flöffo

Twat
2016-03-07 15:35
#13

Jag brukar äta havregrynsgröt med hallon (frysta som snabbt tinar i nylagad gröt), skivad banan, chiafrön, kokosflingor och havremjölk. Lagar havregrynsgröt i micron så det går snabbt. Geggar ihop allt, jättegott.

Annons:
vendelay
2016-03-09 22:13
#14

Idag testade jag äntligen att göra vegansk nutella enligt >detta< recept. Receptet var ganska bra förutom att jag säkert hade i minst 3 gånger så mycket florsocker och vaniljsocker för att det skulle bli någorlunda sött (enligt mig). Nutella är ett missvisande namn, det smakar definitivt inte nutella tyvärr. Det var väldigt gott men inte vad jag förväntade mig. >Såhär< blev resultatet i alla fall! Gott och kladdigt 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

vendelay
2016-03-09 22:14
#15

Gick extremt fort också med min superbra matberedare. Tog kanske 15 minuter om jag räknar med tiden det tog för ugnen att bli varm och nötterna att bli rostade.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Lustgas
2016-03-10 07:54
#16

För närvarande varierar jag ganska mycket, men några av dem kan vara: havregrynsgröt med massa frukt/bär/nötter/frön/jordnötssmör/tahini, en smoothiebowl gjord på vad jag har hemma med snarlik topping+granola, chiapudding, overnight oats (de två sistnämnda tar jag oftast med till skolan och äter frukost där) eller knäckebröd med tahini eller jordnötssmör. Ibland blir det bara fruktsallad med nötter och igår blev det kokos-mandeldryck med granola, mandel och skivad apelsin. 🙂

[Túrwen]
2016-03-10 21:34
#17

Är inte Vegan men är intresserad av att bli det eftersom att jag har svåra magproblem så har bytt flera av mina måltider till veganska varianter :)

Brukar just nu ta en banan som jag mosar och blandar ihop med någon matsked mandelmjöl. Steker detta i kokosolja och strör sedan över med kokosflarn, jordnötssmör (crunchy) och Waldenfarms chokladsås. Lite dessert över det men det är lätt för lilla magen att bryta ner och perfekt innan träningen :)

En annan favorit är glutenfri havregrynsgröt med kokosmjölk (alpro), jordnötssmör crunchy, sesamfrön, banan och  hallon.

jojjobojjo123
2016-03-11 08:22
#18

Oftast äter jag en STOR portion havregrynsgröt med frukt i eller en smoothie på 8-10 bananer!

[klarabastin]
2016-03-11 13:47
#19

#18 8-10?! Wow! Jag kan knappt få i mig en smoothie på 2-3 bananer i

[kanskemenbarakanske]
2016-03-11 14:06
#20

overnight oats eller en proteinpudding av tofu eller bönor med smak av choklad och jordnötssmör på. Är jag hemifrån blir de oftast en stor portion av havregrynsgröt med sylt då de flesta har detta hemma. 

En ny favorit som jag inte äter till frukost men mellis ibland är soyghurt, havregryn, kakao och stevia och sedan blanda allt. skitgott och smakar lite som chokladbollar :D

Annons:
moa.al
2016-03-11 15:41
#21

#1 Prövade recceptet med overnight oats häromdagen, och det blev underbart! Är inte ett jätte stort fan av havregrynsgröt, men denna kalla versionen blev så god! 😍

Sisselie
2016-03-13 09:11
#22

Idag åt jag en varm kompott på 4 skivade bananer, kokta i lite vatten, och så blandade jag i en tsk nässelpulver på slutet, för att det skulle smaka lite matigare. Till det åt jag en halvmixad sallad, eller som ett mellanting mellan smoothie och sallad, gjord på romansallat, stjälkselleri, machesallat, dadlar och lite pressad citron. Båda var jättegoda, och jag kände mig mätt och tillfredsställd efteråt. 🙂

[Synnerlig]
2016-03-13 11:21
#23

Idag åt jag vitlöksbröd från Eldorado. Det är små baguetter med små bitar vitlök i brödet så det är inte vitlökssmör. Helt veganskt och smakar precis som vanligt vitlöksbröd om man har på lite veganskt smör (Carlshamns eller ICAs nya mjölkfria) på :) Drack Oatlys chokladdryck till.

Flöffo
2016-03-13 13:28
#24

Idag åt jag alpro yoghurt natural tillsammans med lite socker och frysta bär som jag tinat upp . Förutom det åt jag en macka och drack havredryck :)

//Flöffo

Sisselie
2016-05-07 08:26
#25

Idag åt jag gröt gjord på havregryn och finriven morot och rödbeta. Till det hade jag skivad banan. (Jag använder ingen mjölkersättning, så jag gjorde gröten lite tunnare istället.)

Till förrätt åt jag 2 st salladsrullar (se min andra tråd) och det som blev kvar av  den rivna moroten, rödbetan och rätt mycket russin.

Splish
2016-05-09 10:49
#26

Kör mest bara på frukt och fyller på tills jag känner mig mätt hehe. Äter mest frukt på morgonen, känns fräscht och uppiggande att starta dagen med!~ Idag hade jag halva 750ml froosh smoothie blåbär&hallon med 1 äpple och 2 kiwis :)) Igår hade jag 250ml froosh coconut&spinach smoothie med ungefär 3-4 bananer. Ibland så äter jag havregrynsgröt med Oatly havremjölk, chiafrön och kanel.

| my only regret about veganism is not doing it sooner |
cute but psycho
🍉🍓🍌🍒

Paxxie
2016-05-09 16:09
#27

Jag brukar mest äta toast. Går igenom skafferiet/kylskåpet och lägger på allting som ser gott ut. 😃

Annons:
Lustgas
2016-05-10 10:08
#28

Har just kommit in i en period med mannagrynsgröt. Kokar bara grynen med havremjölk (istället för komjölk) och vatten (blir för mastigt för mig annars) och serverar med frukt/bär som jag råkar ha hemma 😃

[Synnerlig]
2016-05-10 11:08
#29

Idag åt jag havregrynsgröt med en skivad banan, ringlade över lite lönnsirap och kanel :)

Upp till toppen
Annons: