Annons:
Etikettveganprat
Läst 1685 ggr
nyfikenpåveganskmat
3/8/16, 7:54 PM

Vegansk livsstil

Hej alla veganvänner!

Hur mycket sviskon äter ni? Brukar ni ha grönkål i håret? 
Skojar bara… Vill gärna höra vad ni förknippar med en vegansk livsstil utöver kosten? Jag är nyfiken på vegansk mat och vill försöka att helt skippa djurprodukter. Tacksam för goda råd om hur jag ska kunna lyckas. I min familj är alla andra allätare så det kommer nog att bli lite tufft…

Hälsningar Lilla E

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[klarabastin]
3/8/16, 9:40 PM
#2

Hej och välkommen! Kort sagt är en Vegan någon som inte vill utnyttja eller döda djur:) Det som jag kan förknippa mest med vegansim i min vardag är nog att jag ibland pratar med folk som har päls eller liknande på sig om pälsindustrin. De startar så klart konversationen och ställer frågor. 

Annars är det väll bara typ 4 extra sekunder att läsa om vilket material kläder är av för att se om det är ull eller liknande i dem. 

Och när det kommer till hygien så är Lush som är favvon

[Synnerlig]
3/8/16, 10:39 PM
#3

Utöver kosten så bär man inte ull, skinn eller silke och man använder produkter som inte är testade på djur och som inte innehåller några animalier. Jag har fått mycket hjälp genom att ställa frågor här men även i Facebook-grupper som "Veganer i Sverige", "Vad lagar du för veganmat idag?" och "Allt om vegansk mat!" samt "Veganska skönhetsprodukter". Där kan du ställa alla frågor du har kring veganism, vegansk mat och även om veganska skönhetsprodukter :) Tips är att ladda ner appen "Tillsatsappen" som hjälper dig att snabbt ta reda på ifall E-ämnen är veganska eller ej när du handlar mat. Många tycker att appen "Djurvänligt" också är bra men alla veganska produkter finns inte med där, men väldigt många :) I början kan det kännas krångligt och jobbigt att kolla upp allt men tillslut kommer du att ha stenkoll på allt du brukar köpa :) Jag var själv stressad i början som Vegan för det var så mycket att hålla koll på och kolla upp tyckte jag, men nu är det lika enkelt att vara Vegan som det var att vara icke-vegan, bara det att jag mår bättre över mina val :)

Upp till toppen
Annons: