Annons:
Etiketterundersökningarkluringartävlingartopplistor
Läst 1827 ggr
jojjobojjo123
3/20/16, 8:40 AM

Vilken kosthållning?

Vilken kosthållning/diet/livsstil går ni på?

Annons:
Sisselie
3/20/16, 9:30 AM
#1

Jag har rätt nyligen börjat äta enligt Mucusless Diet Healing System. Det är nästan som 80/10/10, fast fokus är mer på att hjälpa kroppen att rensa ut och plocka fram kroppens självläkande förmåga, dvs det är inte bara en diet utan även ett healingsystem. Det man äter är frukt och stärkelsefria grönsaker, ej avokado. Man undviker allting slembildande, dvs fett, stärkelse och allt animaliskt. Helst ska man äta mest raw food, men det är inte nödvändigt. Man kan även äta kokt frukt och grönsaker.

Jag äter enligt denna diet båda av hälsoskäl och för att jag tycker om det. Har alltid känt mig äcklad av kött, och sen jag upptäckte hur fantastiskt gott det är med vällagad vegetarisk mat har jag älskat det. Pga hälsoskäl kunde jag under en lång period inte äta vegetariskt, och det var verkligen en plåga att tvinga i mig kött, men nu har jag äntligen fått ordning på just det hälsoproblemet. Så jag njuter i fulla drag av helvegetarisk kost nu. 😃

Wowy
3/20/16, 9:38 AM
#2

Jag är Vegan och det är underbart!

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

[Synnerlig]
3/20/16, 11:16 AM
#3

Just nu äter jag en blandning. Nyttigt på vardagarna men fredag, lördag och söndag blir det mer onyttig vegansk mat :P Men så fort bebis ploppat fram så tänkte jag väl rikta in mig lite mer på HCLF och äta mycket mindre raffinerat och processat :) Lite åt The starch solution-hållet tror jag :)

[Synnerlig]
3/20/16, 11:16 AM
#4

Glömde tillägga att jag är Vegan så allt är såklart veganskt :)

IngaTrnqvist
3/20/16, 12:41 PM
#5

Går inte efter någon speciell diet, äter lite vad jag känner för :)

veggie4every1
3/20/16, 12:50 PM
#6

Jag valde "normal vegan". Nu vet jag inte riktigt om det stämmer, men jag tror att jag äter ganska "normalt"😃

En blandkost, ingen strikt hälsokost och inte heller superonyttigt. Lite av varje, gillar nyttigt men unnar mig onyttigheter ibland. Använder halvfabrikat ibland.

Är det normalt?🤔😃

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Wowy
3/20/16, 1:41 PM
#7

#6 Jag valde också "normal vegan", men ingen Vegan är väl den andra lik, haha… Jag äter i alla fall likadant som du.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

[Túrwen]
3/20/16, 8:50 PM
#8

"Annat"-  jag är Vegetarian men försöker att äta så mycket vegansk som möjligt. Av det animaliska jag äter är det getost och någon questbar då och då. 

Äter inte gluten pga intolerans, äter inte socker och friterat och dricker inte vitt vin eftersom att jag har tarmsjukdom som förvärras av sådan mat.

Katniss
3/21/16, 6:04 PM
#9

Valde annat. Är inte Vegan eller Lakto-ovo-vegetarian men ville läsa tråden. #1 Nu kritiserar jag inte eller så men kroppen behöver väl fett? Typ olivolja och sådana nyttiga fetter

R.I.P. Anton 💔

Ominous
3/21/16, 8:04 PM
#10

Du skulle ha ett alternativ för halvfabrikatsveganer. Jag äter mest husmanskost. Potatis:)❤️

I wish I could write as mysterious as a cat

[Synnerlig]
3/21/16, 11:12 PM
#11

#9 Olivolja eller andra fetter som man har extraherat från den naturliga formen är inte nyttigt. Det är 100 % fett och alla nyttigheter lämnas kvar i frukten/nöten eller vad man nu pressat ur. Då är det bättre att äta fett i sin naturliga form som t.ex. avokado, nötter, frön, oliver osv, men i lagom mängd såklart :)

Katniss
3/22/16, 12:57 AM
#12

#11 Jaha :)

R.I.P. Anton 💔

oddahviing
3/24/16, 12:10 PM
#13

Jag är Vegan med inriktning: mycket frukt, inte så mycket fett, äter det magen pallar, och det jag tycker är gott, och väldigt lite halvfabrikat och räknar inte kalorier. I perioder har jag ätit bara frukt, jag lyssnar på vad min kropp vill ha =) Kan förövrigt säga att vetegräs och sådant tycker jag smakar gott! Jag är lite konstig.

'-Headlights on the highway-'

Annons:
Upp till toppen
Annons: