Annons:
Etikettveganprat
Läst 1650 ggr
veggie4every1
2016-03-24 14:16

"Veganhora" och "fitta" - skojar kökschefen....

Kökschefen på Lilla Styrbjörn skojar till det på facebook med "veganhora" och "fitta".

Nu ångrar han sig förstås, men jag skulle tro att det är mest för att det blev rätt mycket negativa reaktioner på "skämtet".

Såååå…man kanske inte som Vegan vill äta mat på restaurangen Lilla Styrbjörn (om man nu hade tänkt det)🤔

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.3682543--veganhora-och-fitta-kokschef-angrar-skamt-om-gaster

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

Annons:
Ebolaa
2016-03-24 14:23
#1

Men fy, vilken skithög. Det är ända bra att han gjorde detta misstaget, eftersom han nu fått sig en ordentlig knäpp på näsan. Det är så jäkla tråkigt att människor som väljer en hållbar och mer hälsosam väg ska få höra på sån här skit.

Det visar tyvärr också på att han har en rätt dålig kvinnosyn till på det. Usch alltså.

Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret.

vallhund
2016-03-24 14:25
#2

Osedvanligt ointelligent o okunnigt/plumpt uttalande! Hoppas han blir anmäld o av med sin tjänst.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Akillesw
2016-03-24 14:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag var där för en månad sedan och var mycket missnöjd med mat och service. Ville inte klaga för att vänner till mig tycker om det stället. Efter vaganhora grejen så valde jag att kommentera på deras facebook om att det var dålig service. Då får jag detta av en av kockarna:

Liv03
2016-03-24 15:18
#4

Oj då, de verkar inte vara så trevliga personer. #3 Det verkar inte ens som att de försöker få fler kunder, istället för att visa dig hur mycket de har ändrat på sig så skäller de ut dig… Inte så smart…

Jaguar_
2016-03-24 16:03
#5

Tråkigt med personer som är såhär. Det är bara att bojkotta restaurangen helt. Jag tänker de att om man reagerar för starkt så blir det negativ effekt och han får mer 'hat' mot veganer och de som valt att äta som de gör. Men om man bara rent av sprider ryktet så fler bojkottar så får han ju inga kunder och lär sig en läxa att man pratar inte på det sättet. Inte för att man ska gå runt med skyltar och övertala folk att bojkotta, men mer att prata om nyheten med folk som är intresserade liksom.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

[NeferNefer]
2016-03-24 19:50
#6

Men vilka megapuckon! 😮

Annons:
Akillesw
2016-03-24 20:26
#7

Kändes verkligen obehagligt att få ett sånt mail mitt i natten. Det var inte jag som tipsade tidningarna. Jag har inte gjort ett skit förutom att ha recenserat på deras fb sida. Något jag tänkt göra tidigare men dragit mig för..  Känns inte som om de fattat poängen. Det handlar om deras syn på sina gäster.. Inte vad de tycker om veganer. Det är som om jag som frisör skulle boka in en kund som "löshårsfitta" eller "mjällhora" Tror ingen hade velat gå till mig igen om jag lagt ut det på Facebook som ett "skämt" Man kan ha en hård jargong på sitt jobb men det är ändå kunderna/gästerna som gör att du går runt. Skyll fan inte på nån annan än idioten som lade ut det där.

Wowy
2016-03-25 00:21
#8

Respekt? Stavas R E S P E K T och är ett nyckelord för ett trevligt samhälle.

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

[Björn.B]
2016-03-25 09:22
#9

#2 Hur skulle den anmälan se ut? Det dåliga skämtet har jag läst och det är inte riktad till någon vilket Niclas Ryhnell sa. Tror heller inte han skulle få sparken då han är en av ägarna.

#3 "Att vi ska dö" vad menar han med det stycket, kan du posta det du skrev?

Akillesw
2016-03-25 09:35
#10

Såhär skrev jag: 
Dålig service. Var där mellan kl 19-23. mycket väntan och jag satt med tom talrik och tomt glas i 40 min. Påtalade att vi upplever dålig service och får till svar: Nej det är det inte! Sedan när servitrisen väl kommer så är hon sur. Usel vego-mat.

Alltså inget onormalt alls. undra vems häxjakt ?

[Thiah]
2016-03-25 11:24
#11

#0 Nämen alltså va sjutton. Vilket ärkepucko

veggie4every1
2016-03-25 13:20
#12

#9 "Niclas Ryhnell la ut en bong i Facebookgruppen "Kreativa Kockar – Endast för Professionella". På den stod det: "2 mat 179 sek: Veganhoror. I statusraden skrev Ryhnell: Mitt i f…an oxå!!!." Han skrev också kommentaren ”Tror du inte fi…n ska ha dessert nu oxå”."

Hur menar du att det inte är riktat till någon?

Är det så att ni kockar håller varandra bakom ryggen och att du känner att du vill försvara Niclas Ryhnell? Jag hoppas dock att andra kockar anser det verkligen är dåligt gjort och tar avstånd från att tala om sina gäster på ett sådant sätt.

Eller är det vanligt att kockar talar om gäster så här, veganer eller ej? Det skulle vara bra att veta, för med det föraktet så känns det som att det inte är långt ifrån att få en snorloska i maten…

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Björn.B]
2016-03-25 13:50
#13

#12 Vad är det du inte förstår? Det är en påhittad bång som han skrev som inte är riktad till någon. I den gruppen skall man ha skrivit en massa strunt som gick för långt vilket han även ber om ursäkt för.  

Varför skulle man prata illa om gästerna det har jag aldrig hört någon kock eller kökschef göra, mellan oss kockar förekommer det ibland hårda ord eller skämt men aldrig mot gästen.

Annons:
Akillesw
2016-03-25 13:56
#14

Grejen är att ingen av de har fattat! En kollega till mig skrev till dem och ifrågasatte beteendet. INNAN det skrevs om i tidningarna. Då skickade han en bild på en 13 år gammal vego-kokbok där han är en av medförfattarna. Sedan skrev han "vi älskar grönsaker" Det handlar om hans syn på människor, inte om veganer. Det hade vart lika illa om det stod "glutenhora" eller "fiskfitta" 
Han pratar ju uppenbarligen illa om gästerna, och att det var en fejkbång tror jag inte ett skit på.

[klarabastin]
2016-03-25 14:41
#15

Att ens utrycka sig med ordet "hora"var ju väldigt professionellt 😂

vallhund
2016-03-26 02:58
#16

'

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: